Bellen Skrevet Februar 16, 2020 Share Skrevet Februar 16, 2020 Har en 2012 modell Bmw X3 der jeg opplevde i fjor høst at det tidvis kom feil på ABS, antispinn, TPI, Restraint system... osv.. Dette ble mer og mer fremtredende utover høsten og vinteren, og i januar var jeg hos Bavaria i Ålesund for diagnose. Der ble det konstantert at kabelstokken som ligger under frontruten var deffekt på grunn av vann og spylervæske renner konstant over kablene. Jeg fekk der forespeilet en pris på 32000,-kr for å fikse dette. Da ble jeg ganske så irritert, for å si det mildt 😇 og jeg mente at dette var noe BMW burde ta på sin kappe siden dei har "feildesignet" bilen og at dei har vist om dette problemet lenge. Bavaria sto på sitt og dei mente at dette ikke ble dekt av BMW fordi dei hadde komt med kampanje på et nytt deksel som skulle monteres for å hindre at vann og spylervæske rant over kablene (dette ble montert i fjor høst). Jeg vart mer og mer irritert på han i skranken, og jeg ga meg ikke på dette. Til slutt sa han; "Ok.. Vi skal sende en søknad til fabrikken og høre om dei dekker dette, men jeg er 100% sikker på at jeg vet hva svaret blir". Var svaret jeg fekk av han i skranken. På fredag tikket det inn en melding på min mobil der det sto at BMW godkjente søknaden og dei dekker alle kostnader med å skifte kabelstokken og jeg har allerede fått time for å skifte den. 😝 Så da viste tydeligvis ikke mannen i skranken hva svaret fra BMW kom til og bli, og jeg sparte meg en reparasjon på 32000,-kr, som passet midt i blinken nå når vi skal ha familieforøkelse om en månes tid. 😀 Jeg tenkte dette kunne være nyttig informasjon da jeg ser at andre også har hatt problemer med dette og har fått samme svaret fra Bavaria, at dette ikke dekkes av BMW. laffe, uglefossen og Conquest reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 16, 2020 Share Skrevet Februar 16, 2020 Takk for tips. Har ikke opplevd dette på min (enda), men har montert nevnte deksel (av egen fri vilje, ikke hørt noe om noe kampanje). Ut fra en kjenning på den lokale Bavaria har de hatt veldig mange X3-er med dette den siste tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Februar 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2020 Akkurat nå, awt skrev: Takk for tips. Har ikke opplevd dette på min (enda), men har montert nevnte deksel (av egen fri vilje, ikke hørt noe om noe kampanje). Ut fra en kjenning på den lokale Bavaria har de hatt veldig mange X3-er med dette den siste tiden. Jeg heller hadde ikke hørt noe om dette dekselet. Jeg fekk innkalling for kampanje på isofix-festene. Og når jeg hentet bilen igjen, så sa han at også dette dekselet ble montert. Hvilken årsmodell er din bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 16, 2020 Share Skrevet Februar 16, 2020 Min er 2015, produsert i 14. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Februar 17, 2020 Share Skrevet Februar 17, 2020 Fikk bytta denne på min x3 2012 modell i høst, jæger kokstad var grei fra første telefon jeg tok og sa at dette blir dekka. Fikk tips om dette på forumet her 👍🏼 ang isofix feil, er dette utbedra på alle biler eller må man høre med verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Februar 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2020 Jeg fikk opplyst fra selger at det var kampanje på isofix. Har ikke selv fått noe brev om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå