Gå til innhold

Billigst mulig frontlykt (E60)?


Mekkenoob
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er da i den situasjon at jeg trenger ny høyre frontlykt til min E60 520d asap. Den trenger ikke være spesielt stilig eller splitter ny eller noe sånt, den må bare være bra nok til å gå gjennom EU-kontroll nå. Kikket litt på GS-bildeler, og prisene var jo helt sinnsyke.

Hva ville dere gjort i min situasjon? Hvor får man kjapt og billig tak i en lykt som er god nok?
(Gjerne i nærheten av Trondheim, for å spare noen dagers forsendelse!)

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er litt forskjellige lykter ute og går også. Noen lykter med bi-xenon, noen lykter ser ikke ut til å ha xenon i det hele tatt... Er litt redd for å kjøpe feil også. De gamle lyktene, og dermed også den venstre lykten, er jo de originale lyktene, der kjørelyset er xenon, mens langlyset er en halogenpære eller noe sånt. Regner med man burde ha noenlunde lik lykt på begge sider. Hvordan sikrer jeg at jeg kjøper riktig? 😕 

Ser denne grei ut, for eksempel, og kan jeg bruke xenon-styreenheten fra den gamle lykten?

Endret av DanielA
La til link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier jo ikke hvilken modell bilen din er, men har du bixenon så må du kjøpe lykt med bixenon. Det finnes 7 forskjellige lykter til E60/61, facelift eller ikke, AHL eller ikke osv.    ..fortell  hvilken modell bilen din er. Legg ut bilde for eks.

Sjekk på finndel.no de ha mye vrakbiler inne nå. Koed.no har vel også noen brukte inne. Man kjøper ikke ny kun på ene siden, det ser ikke bra ut.

 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

35 minutter siden, Reef89 skrev:

Du sier jo ikke hvilken modell bilen din er, men har du bixenon så må du kjøpe lykt med bixenon. Det finnes 7 forskjellige lykter til E60/61, facelift eller ikke, AHL eller ikke osv.    ..fortell  hvilken modell bilen din er. Legg ut bilde for eks.

Sjekk på finndel.no de ha mye vrakbiler inne nå. Koed.no har vel også noen brukte inne. Man kjøper ikke ny kun på ene siden, det ser ikke bra ut.

 

Beklager, på de bildel-nettsidene jeg har sett på, så har det holdt å spesifisere E60 520d. Hva mer er det som betegner modellen, og hvor finner jeg det? Er ikke den mest bilkyndige. 😳

Her er et bilde jeg tok da jeg diagnostiserte i sted:

bmw_lykt.thumb.jpg.175f5c2397f57f8bf8b435f8cc6be9b3.jpg

Hjelper dette til å se hvilke lykter jeg har?

Er det av rent estetiske grunner at lyktene må være like? Jeg anser bilen som en gammel skranglekasse, som jeg bare må få godkjent i to nye år, så jeg vil helst slippe unna med så lav kostnad som overhodet mulig her. Bortsett fra denne lykten tror jeg bilen er i ganske grei stand, så håper å få en billig kontroll! 😄

24 minutter siden, laffe skrev:

Hva fikk du feil på eu-kontrollen? Hvis du fikk feil på grunn av matt lykteglass kan du jo evt. prøve og polere opp. 

Har ikke hatt den inne til EU-kontroll ennå, men som du ser av bildet over, så var lykten fylt av røyk. Demonterte den for å sjekke, og det viser seg at halogenpæra i langlyset har smeltet seg ned gjennom masse plastikk, så den ligger bare og dingler der inni nå. Prøvde også å lufte ut røyken, men uten hell. Virker som den har satt seg i glasset. Såååå, regner med jeg må skifte ut lykten da. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger pre facelift bixenon lykt fra 2003 til 03.2007 mod.     ..om du har AHL (svingbare lykter) pass på og få samme. Etter 2007 er det andre lykter.
Ville hørt med finndel.no som nevnt, de har mange biler inne nå og en stk. lykt klarer en å forhandle til seg svært billig.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Reef89 skrev:

Du trenger pre facelift bixenon lykt fra 2003 til 03.2007 mod.     ..om du har AHL (svingbare lykter) pass på og få samme. Etter 2007 er det andre lykter.
Ville hørt med finndel.no som nevnt, de har mange biler inne nå og en stk. lykt klarer en å forhandle til seg svært billig.

Takk for svar igjen!

Ser det er noen huggerier i området som har noen lykter inne, så får ta meg en rundtur i morgen. ☺️

Jeg trooor ikke jeg har svingbare lykter, men for å være sikker, hvordan ser jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...