Gå til innhold

bmw f10 525d bremses


sindreeeeeee
 Share

Anbefalte innlegg

Eg lurer på kor store bremser eg kan ha på min 525d f10 uten og skifte calipper står 348mm og tykkelse 24mm på standard bremser framme, men fant et noen skiver som var 374mm og tykkelse på 34mm.

bremsene eg har sett på er preformance bremser til 550d, så mistenker eg må ha 550d calipper. 

noen så evt har maks størrelse på klosser og skiver så passer org calipper?

Takk for svar:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, hæ?

Dersom du kun skal bytte skive og klosser kan du ikke ha noe større skive enn du har i dag.

Dersom du snakker om å bytte klaver i tillegg er et det ikke umulig at selve kalipperen er brukt på større varianter, og det sjekker du enkelt i ETK. Når det er sagt så vil du jo uansett være låst til samme tykkelse, så det er mulig du finner svaret ditt allerede der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TRF skrev:

ehm, hæ?

Dersom du kun skal bytte skive og klosser kan du ikke ha noe større skive enn du har i dag.

Dersom du snakker om å bytte klaver i tillegg er et det ikke umulig at selve kalipperen er brukt på større varianter, og det sjekker du enkelt i ETK. Når det er sagt så vil du jo uansett være låst til samme tykkelse, så det er mulig du finner svaret ditt allerede der.

såg no at m550d har samme bremsecaliper som min 525d, vil det då sei at eg kan få brukt samme skivestørrelse vell? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M550dx bruker både 348x36 og 374x36. Mens 525d bruker 330x24, 348x36 og 348x30.

For så ser det ut til å være samme calipere på alle utgaver, utenom 520d og ned.

Så det betyr at du trenger nye klaver/braketter for å bruke 374x36 skiver. Samt nye bremseskjold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...