Gå til innhold

Lite respons på lavt turtall e61 525 dat m57

Bollis69
 Share

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke en lmm fra en M57-TUD30..? Jeg har en M57-TUD25. 
Jeg har funnet en brukt til kr.490,-, men den er fra en bil med 3.0 motor. Jeg syns bare at det blir litt ille å betale 1-2000 for en ny og så er det ikke det som er feilen..

Endret av Bollis69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

istedenfor å ta til deg det som folk har sagt til deg her så skal du bytte deler i blinde ? 

Det blir litt i blinde ja og ett av tipsene var jo feil lmm. Og den kan tydligvis ikke testes uten å byttes har jeg forstått. Og visst jeg kan bruke den som er beregnet for en 3l motor, så kan jeg leve med en prislapp på 490,- for å prøve. Jeg er enda ikke sikker på om turboen er vacumstyrt eller elektrisk styrt da jeg ikke klarer å se ned på turboen. Jeg har demontert halve luftfilterboksa. den andre halve som skjuler videre nedover fikk jeg ikke løs. Jeg ser både ledninger og en vacumslange nedi der.
Dere må virkelig ha meg unnskyldt visst det blir mye surr her..😬 Jeg hører på tipsene deres og har prøvd å sjekke alle. Jeg håper bare å unngå svindyre verkstedregninger.
TUUSEN TAKK for all tips så langt
Men passer denne lmm-en på min bil, eller bør jeg styre unna?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer du ikke å se turbo uten å ta vekk toppdeksel/luftfilterboks bør du levere inn førerkortet også du kan umulig klare å se veien.....  

du håper på å unngå dyre kostnader men du tenker bevist å bytte noe uten å basere deg på fakta.  les dieseltråden på nytt, ta diagnose og finn fakta å sammenlign med alle de hundrevis andre tilfellene i dieseltråden som er helt like som ditt...

16 år gammle vakumslanger har ingenting i bil å gjøre uansett, kjøp nye slanger å bytt de før du koster på noe mer... det er en billig måte å utelukke den vanligste feilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

klarer du ikke å se turbo uten å ta vekk toppdeksel/luftfilterboks bør du levere inn førerkortet også du kan umulig klare å se veien.....  

du håper på å unngå dyre kostnader men du tenker bevist å bytte noe uten å basere deg på fakta.  les dieseltråden på nytt, ta diagnose og finn fakta å sammenlign med alle de hundrevis andre tilfellene i dieseltråden som er helt like som ditt...

16 år gammle vakumslanger har ingenting i bil å gjøre uansett, kjøp nye slanger å bytt de før du koster på noe mer... det er en billig måte å utelukke den vanligste feilen

Takker for tips..!!;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...