Mons1 Skrevet April 21, 2020 Share Skrevet April 21, 2020 (endret) Sommerdekkene var slitt ned, så de var moden for utskifting. Har standard-dim 245/45-18 La merke til at helt i kanten på innersiden så var dekkene slitt ned til corden, men ellers er dekket lik slitt. Gjelder bekkene bak. Verkstedet som la om dekkene anbefalte meg hjulkontroll for det var vanlig på BMW at hjulene bikker utover nede så mye at dekkene slites helt i kanten. Jeg tenker at hvis 98% av dekket er slitt likt, så hva er årsaken til den ekstra slitasjen her i kanten de resterende 2%? Er dette vanlig og hva er årsaken? Endret April 21, 2020 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet April 21, 2020 Share Skrevet April 21, 2020 (endret) Slik var dekkene da jeg hentet E91en for over 4 år siden. Så fint ut alt, helt til jeg kom hjem og skulle bytte til vinterhjul. Slitt en bane innerst ned på corden, mens resten hadde tålt en sesong til. Tenkte bare at det var den typiske negative camberen som BMW har. Og byttet dekk, opplevde ikke skjevslitasje der, selv om det tydelig var negativ camber. Helt vanlig dette med camber ihvertfall, om det er vits eller mulig og justere skal ikke jeg tørre å svare på 🤷🏼♂️ @Otis @TRF med flere sitter med gode kunnskaper på understell, mulig de kan utfylle eller korrigere meg(please do) Endret April 21, 2020 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå