Gå til innhold

Eonon - USB - 4G


Anbefalte innlegg

Har en Eonon i bilen og syns det er slitsomt å måtte sette hotspot på tlf hver gang jeg setter meg iinn i bilen, og prøver å lese meg opp på hvordan en sånn 4G-dongle funker i denne sammenhengen.
Henter spilleren nett via USB eller setter donglen opp wifi som spilleren må bruke tid på å finne og koble seg til? Det siste er vel mest sannsynlig tenker jeg.

Uansett. noen som kan anslå hvor lang tid det tar fra spilleren starter til den er på nett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har xtron spiller og usb modemet. Er jo samme chipset alt detta greiene. Den setter opp hot spot og fungerer svært dårlig. De 4g usb modeme krever litt strøm. Vanlig sånn kina eonon har vel 5v og Max 0.5a ut på USB porten noe som er for lite, og USB modemet blir meget ustabilt. Ligger en tråd på xda forums med godkjente 3g usb modem som fungerer. Sist jeg sjekket var ingen 4g modem stabile med så lav og ustabil strøm. Jeg har fortsatt min liggende i bil, men bruker mobilen i stedet da det faktisk fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tennbrikket skrev:

Har xtron spiller og usb modemet. Er jo samme chipset alt detta greiene. Den setter opp hot spot og fungerer svært dårlig. De 4g usb modeme krever litt strøm. Vanlig sånn kina eonon har vel 5v og Max 0.5a ut på USB porten noe som er for lite, og USB modemet blir meget ustabilt. Ligger en tråd på xda forums med godkjente 3g usb modem som fungerer. Sist jeg sjekket var ingen 4g modem stabile med så lav og ustabil strøm. Jeg har fortsatt min liggende i bil, men bruker mobilen i stedet da det faktisk fungerer.

Hm.. Like godt å legge opp en egen strømforsyning til modemet som er tenningsstyrt da, er jo temmelig fort gjort.  Lei av at tlf skrur av hotspot etter en tur på butikken og dette bør være et ikkeproblem i 2020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kvasi skrev:

Hm.. Like godt å legge opp en egen strømforsyning til modemet som er tenningsstyrt da, er jo temmelig fort gjort.  Lei av at tlf skrur av hotspot etter en tur på butikken og dette bør være et ikkeproblem i 2020

Mener jeg så noen tyskere som koblet opp en egen usb hub med strømforsyning. Husker dog ikke resultatet.

 

https://forum.xda-developers.com/android-auto/mtcd-android-head-units-general/real-3g-4g-usb-modem-sticks-px5-px4-t3898344

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har en Eonon i bilen og syns det er slitsomt å måtte sette hotspot på tlf hver gang jeg setter meg iinn i bilen,

Dette løser man enkelt med en regel i Tasker (for Android): Når telefonen kobler seg opp til Bluetooth i bilen, så slå på Hotspot.

Min Android-skjerm har innebygget 4G, dekningen er super og merker ingen forsinkelse på oppkobling. Men dette krever jo eget SIM-kort, så etter at jeg endret abonnement har jeg bare brukt Hotspot på telefonen. Fungerer supert det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...