Gå til innhold

system fault - F11- Xdrive

1limitedsport
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

får plutselig en feilmelding på: Adblue system fault. 
Har nok Adblue igjen til 5500 km ifølge bilen. Feilen er helt borte nå, jeg fylte opp tanken og har ikke hatt en feilmelding siden. Ingen systemfeil i menyen. 

Endret av 1limitedsport
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Otis skrev:

Det hjelper ikke å fylle opp, sannsynligvis. Må nesten lese av feilkoder.

Ja, shot in the dark... ser den. 
Er det like "bra" å bruke et annet verksted enn merkeverksted på slike jobber? Eller er det kjappere og bedre å la BMW selv gjøre feilsøking og rep? Med tanke på at de kanskje ser slike problem oftere og kjenner BMW bedre osv? 

Endret av 1limitedsport
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tilfeldig, vil jeg tro. Om det er et verksted som har hatt inne mange slike tilfeller og det er en fellesnevner, så er det nok like greit med ikke-merkeverksted.

Men om det er en tilfeldig feil som ikke er vanlig så vil jeg tro det er best med merkeverksted.

Kanskje det tilogmed er en software oppgradering som skal til? Hvem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Otis skrev:

Det kan være tilfeldig, vil jeg tro. Om det er et verksted som har hatt inne mange slike tilfeller og det er en fellesnevner, så er det nok like greit med ikke-merkeverksted.

Men om det er en tilfeldig feil som ikke er vanlig så vil jeg tro det er best med merkeverksted.

Kanskje det tilogmed er en software oppgradering som skal til? Hvem vet...

Thanks! Kanskje best å la Bavaria ta seg av feilsøking da... Evt ringe rundt og høre om det er noen ikke-verksted som har vært mye borti problematikken. Håper på softwareoppgradering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adblue-tanken og pumpen sitter helt bak på passasjersiden. Det går da en tilførselsslange framover og det er tilførelsdyse like framfor midtre eksospotte.
Adblue fryser til is i kuldegrader. Derfor er det en varmekabel som er montert langs tilførselsslangen. Det sies at det er en svakhet med denne varmekabelen slik at de kan oppstå brudd i den.
Hele slangen koster litt over 2000kr men man må ned men eksosanlegg, mellomaksling og dieseltanken for å skifte dette. Derav kostnad på nærmere 20000kr og det er kun arbeidspenger.
Diagnose vil fortelle om det er brudd på kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...