thelan Posted May 20, 2020 Share Posted May 20, 2020 (edited) Har 2007 modell 320d, E92. Har ujevn tomgang, men kan høres opp til 1500 omdr. Har en feilkode 4030/ SAE P0545. Er det noen her som vet om koden har noe med den ujevne tomgangen å gjøre? Så en video på Youtube med en som hadde omtrent samme feil og han hadde byttet det meste før han kom frem til at det var gasspjeldet som var problemet. Har ikke lyst til å kjøpe spjeld nytt før jeg er sikker på at det er problemet. VID_20200413_201400.mp4 Edited May 20, 2020 by thelan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 20, 2020 Share Posted May 20, 2020 Feilkodene sier tett DPF og defekt sensor for mottrykk registrering. Så du kan jo da først finne ut av kabler til sensor, deretter evt skifte sensor. Når det er gjort så kan du måle mottrykket for å se om DPF er tett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thelan Posted May 20, 2020 Author Share Posted May 20, 2020 (edited) Har skifte DPF, den var gåen. Har bestilt sensor. Men har den noe med tomgangen å gjøre? Edited May 20, 2020 by thelan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 20, 2020 Share Posted May 20, 2020 Jeg vet ikke. Ujevn tomgang kan være diesel eller luft. Men har du andre problemer/symptomer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thelan Posted May 20, 2020 Author Share Posted May 20, 2020 18 minutter siden, Otis skrev: Jeg vet ikke. Ujevn tomgang kan være diesel eller luft. Men har du andre problemer/symptomer? Nei, ingen andre symptomer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thelan Posted May 28, 2020 Author Share Posted May 28, 2020 Testet dieselretur fra dysene og det ser ut til en eller de tre andre har noe feil. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 28, 2020 Share Posted May 28, 2020 Det betyr for høy indre lekkasje i dysene. Det er vel noen pakninger som lekker inni dem. Dette kan resultere i vansker med å få start og ujevn gange samt dårlig effekt og/eller stans av motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thelan Posted May 29, 2020 Author Share Posted May 29, 2020 9 timer siden, Otis skrev: Det betyr for høy indre lekkasje i dysene. Det er vel noen pakninger som lekker inni dem. Dette kan resultere i vansker med å få start og ujevn gange samt dårlig effekt og/eller stans av motor. Da mener du de tre som det er mest returdiesel på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 29, 2020 Share Posted May 29, 2020 Javisst. Men jeg vet ikke om det er nok til å være et problem. Men om du har noe lignende problemer, så kan dette være svaret på hvorfor du har problemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thelan Posted May 29, 2020 Author Share Posted May 29, 2020 (edited) 2 timer siden, Otis skrev: Javisst. Men jeg vet ikke om det er nok til å være et problem. Men om du har noe lignende problemer, så kan dette være svaret på hvorfor du har problemer. Ok, da blir det ut med alle dysene. Vet du eller noen andre her inne om det er noen i nærheten av Indre Østfold som driver med testing/overhaling av dyser? Edited May 29, 2020 by thelan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 29, 2020 Share Posted May 29, 2020 Du trenger sannsynligvis bare å skifte ut de 3 med mest i beholder. De andre 3 ser greie ut. Men muligens @TRF kan kanskje bistå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now