thelan Skrevet Mai 20, 2020 Share Skrevet Mai 20, 2020 (endret) Har 2007 modell 320d, E92. Har ujevn tomgang, men kan høres opp til 1500 omdr. Har en feilkode 4030/ SAE P0545. Er det noen her som vet om koden har noe med den ujevne tomgangen å gjøre? Så en video på Youtube med en som hadde omtrent samme feil og han hadde byttet det meste før han kom frem til at det var gasspjeldet som var problemet. Har ikke lyst til å kjøpe spjeld nytt før jeg er sikker på at det er problemet. VID_20200413_201400.mp4 Endret Mai 20, 2020 av thelan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 20, 2020 Share Skrevet Mai 20, 2020 Feilkodene sier tett DPF og defekt sensor for mottrykk registrering. Så du kan jo da først finne ut av kabler til sensor, deretter evt skifte sensor. Når det er gjort så kan du måle mottrykket for å se om DPF er tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thelan Skrevet Mai 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2020 (endret) Har skifte DPF, den var gåen. Har bestilt sensor. Men har den noe med tomgangen å gjøre? Endret Mai 20, 2020 av thelan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 20, 2020 Share Skrevet Mai 20, 2020 Jeg vet ikke. Ujevn tomgang kan være diesel eller luft. Men har du andre problemer/symptomer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thelan Skrevet Mai 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2020 18 minutter siden, Otis skrev: Jeg vet ikke. Ujevn tomgang kan være diesel eller luft. Men har du andre problemer/symptomer? Nei, ingen andre symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thelan Skrevet Mai 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2020 Testet dieselretur fra dysene og det ser ut til en eller de tre andre har noe feil. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 28, 2020 Share Skrevet Mai 28, 2020 Det betyr for høy indre lekkasje i dysene. Det er vel noen pakninger som lekker inni dem. Dette kan resultere i vansker med å få start og ujevn gange samt dårlig effekt og/eller stans av motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thelan Skrevet Mai 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2020 9 timer siden, Otis skrev: Det betyr for høy indre lekkasje i dysene. Det er vel noen pakninger som lekker inni dem. Dette kan resultere i vansker med å få start og ujevn gange samt dårlig effekt og/eller stans av motor. Da mener du de tre som det er mest returdiesel på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 29, 2020 Share Skrevet Mai 29, 2020 Javisst. Men jeg vet ikke om det er nok til å være et problem. Men om du har noe lignende problemer, så kan dette være svaret på hvorfor du har problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thelan Skrevet Mai 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2020 (endret) 2 timer siden, Otis skrev: Javisst. Men jeg vet ikke om det er nok til å være et problem. Men om du har noe lignende problemer, så kan dette være svaret på hvorfor du har problemer. Ok, da blir det ut med alle dysene. Vet du eller noen andre her inne om det er noen i nærheten av Indre Østfold som driver med testing/overhaling av dyser? Endret Mai 29, 2020 av thelan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 29, 2020 Share Skrevet Mai 29, 2020 Du trenger sannsynligvis bare å skifte ut de 3 med mest i beholder. De andre 3 ser greie ut. Men muligens @TRF kan kanskje bistå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå