Gå til innhold

E91 320d går dårlig


Danielstromsvag
 Share

Anbefalte innlegg

Har en e91 320d 163hk, byttet turbo og gikk fortsatt som ett dass, men her en dag da jeg var på tur oppover en tunnel, begynte den plutselig å dra som bare juling når jeg hadde flat fjøl i 4. giret. Dagene etterpå var den av og på, om den gikk dårlig hjalp det som regel bare å stoppe og starte så var den på topp igjen. Byttet turbo igjen i dag siden jeg fikk opp feil på akruator på den forrige jeg bytta til, men var nå går den like dårlig som den gikk i utgangspunktet. Så utelukker turbo nå, noen som har noen formening om hva det kan være mtp at den plutselig begynte å dra, og at det hjalp å stoppe å starte bilen for st den skulle gå?

Byttet lmm, luftfilter, veivhusfilter, renset innsug og vasket map-sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

Det kan jo høres ut som disse turboenedu skifter er defekt/dårlig kalibrert. Men hva sier feilkoden(e)?

 

1 minutt siden, Otis skrev:

Det kan jo høres ut som disse turboenedu skifter er defekt/dårlig kalibrert. Men hva sier feilkoden(e)?

Er fra TSI Turboservice, hørt/lest kun positivt om de. Ingen feilkoder, hadde 44cc før turbobytte i dag, men den kom bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert derfor dette på langt nær er første gang kunder sliter med akkurat det samme, fra eksakt den leverandøren...

Edit: skal du fastslå feil med større grad av nøyaktighet må det feilsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TRF skrev:

Det er sikkert derfor dette på langt nær er første gang kunder sliter med akkurat det samme, fra eksakt den leverandøren...

Edit: skal du fastslå feil med større grad av nøyaktighet må det feilsøke.

Men det jeg synes er litt rart er at det virker som om bilen er i en slags nødmodus. Skulle ut å kjøre på lørdag, startet turen og bilen gikk som den hadde gått tidligere, stoppet og startet bilen etter jeg hadde kjørt i 15 minutter og da gikk den som bare juling. Trengte som regel kun å stoppe å starte bilen om den gikk dårlig så begynte den å dra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...