Gå til innhold

Resetting av DPF service varsel..

want850
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2008 X5 3.0SD (den som ble til 35D året etter). Fikk Service varsel på DPF for nesten 2 år siden (have you dealer change the DPF..).  Den regenerete og gjorde alt den skulle. Etterhvert fikk jeg skiftet DPFén selv. Kjøpte ny DPF og alle sensorene på den fra GS. Bilen gikk mye bedre med ny DPF. Problemet mitt er at jeg får ikke resatt den service meldingen.. Har prøvd med Autel maxidas, carly, Autel maxisys elite 908, samt hatt den på finsk BMW verksted hvor de prøvde med BMW sitt eget verktøy samt ett annet ikke spesifisert verktøy. De på det finske BMW verkstedet mente at det måtte være en bug  i systemet på bilen, og at softwaren måtte oppgraderes. Dette hadde de ikke tid til da vi var der, så har ikke fått gjort noe med det til nå.  

Men har nylig fått tilgang til en autel maxisys elite 908 som skal kunne programmere og gå litt dypere. Har fortsatt ikke fått service meldingen bort, men får opp at det ligger feilkoder lagret i minnet. Hvis man prøver å starte regenerering, kommer det også opp at "Fault codes are stored in the fault memory. The faults should be fixed before the regeneration of the DPF"

Hvordan sletter man kodene som er lagret i minnet? Det kommer ingen feilkoder opp (som har med dpf å gjøre) når man kjører ett scan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo hadde vært greit det. Men det er vel antageligvis de kodene som gav service meldingen i utgangspunktet? Antagelig høyt mottrykk, men dpf er jo byttet så de kan ikke ligge aktiv..?

Hvordan kan man få de opp/frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke helt men nesten... 

Ingen feilkoder. Regenererer fint, ingen problemer, utenom at man ikke får resatt service meldingen. (og når man prøver å resette den så kommer det opp at det ligger feilkoder lagret i minnet..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...