Gå til innhold

DSC failure E90


tomasb
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått en feil på bilen, ser ut som relatert til DSC. 

CIC sine advarsler bilde 1

Kobler til gode gamle INPA, og får opp feilkode 5E4E , dsc sensor  offset check Bilde 2

Litt lenger inn i INPA, og det meste ser greit ut i mine uerfarne øyer, utenom ett punkt.

Steering angle_wheel F_can AFS viser konstant -1440, mens de andre sensorene beveger seg når eg  vrir på rattet. Bilde 3.

Feilen ligger inne med en gang eg starter, og er hele veien til stede selv om eg prøver å slette den i INPA.

Har og prøvd å resette active steering med full lock til begge sider.

Noen som har vært borti det samme, eller har en ide hva som kan prøvest for å rette feilen?

CIC.jpg

INPA_code.jpg

DSC_sensor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg fant på internett var en kar som hadde oppdaterte dsc med winkfp og dermed måtte kode dsc på nytt med NCS. Og en rattvinkel kalibrering.

Men om du har ISTA, bør du forsøke den. Den har feilsøkingsprosedyrer integrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC, FTM og start sssistant er alt styrt fra DSC-modulen, som BMW liker å plassere rett over eksosmanifolden. Det er ikke helt uvanlig at disse begynner å krangle med årene, da de utsettes for mye strålingsvarme. Vedr rattvinkel og active steering aner jeg ikke. Mulig det har en kommunikasjon mot DSC-modulen også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...