Jump to content
Beastwagon

Bmw e39 2jzgte prosjekt

Recommended Posts

Har en plan om å bygge om 523-en min med 2jzgte og manuel kasse. Sitter litt fast på dette med ecu og ledningsnett osv. Har en del andre spørsmål også som for eksempel hvilket svinghjul jeg bør bruke. Flexplate eller custom svinghjul med adapterplate? Tenkte jeg ville sette i en e46 m3 420g da jeg har sett på en som bygger om en e39 520 med den kassa til 2jz. Er godkjenning av dette vansklig å få til? Får man godkjent for eksempel en vipec i88 eller aem v2?

Vet at det må skiftes diff, drivkaksling, bremser og bremsekraftforsterker. Mer enn det skal vell ikke være nødvendig å bytte?

89857A5B-A77C-4F46-8787-D9BF5F7CE116.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det første du må gjøre er å ta kontakt med biltilsynet og forklare planene dine. De vil da etterspørre papirer og tekniske data på de delene du skal sette inn. Gjerne referer til en annen i Norge som har gjort samme ombyggingen hvis det finnes. 

Etter litt dialog så søker du om ombygging hos biltilsynet. Først når denne er innvilget kan du begynne ombygging. 

Hvilket datasprut du kjører spiller ingen rolle så lenge utslippene er innenfor normen for den modellen. Du må også ha katalysator så Lambda på denne (f. Eks vipec v88) bør gå bra. 

E39 har jo m5 med 400hk så lenge du er innenfor den effekten og kan vise til at 2jz ikke veier mer enn m5 v8 motoren, så kan det gå med tanke på det. Mulig du må vise bilen med m5 understell, men det vet svv. 

 

Edited by Evopower

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutter siden, Evopower skrev:

Det første du må gjøre er å ta kontakt med biltilsynet og forklare planene dine. De vil da etterspørre papirer og tekniske data på de delene du skal sette inn. Gjerne referer til en annen i Norge som har gjort samme ombyggingen hvis det finnes. 

Etter litt dialog så søker du om ombygging hos biltilsynet. Først når denne er innvilget kan du begynne ombygging. 

Hvilket datasprut du kjører spiller ingen rolle så lenge utslippene er innenfor normen for den modellen. Du må også ha katalysator så Lambda på denne (f. Eks vipec v88) bør gå bra. 

E39 har jo m5 med 400hk så lenge du er innenfor den effekten og kan vise til at 2jz ikke veier mer enn m5 v8 motoren, så kan det gå med tanke på det. Mulig du må vise bilen med m5 understell, men det vet svv. 

 

Hva skjer om man kobler fra lambdaen? Tenkte jo da å ha downpipe.

 

2jzgte - 230 kg

S62 - 158 kg

Edited by Beastwagon

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Finner sikkert masse info her 

og hvis ikke er det bare å spørre mannen bak tråden :)

 

 

Har sett den der ja. Han kan skru bil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...