Gå til innhold

Bmw e39 2jzgte prosjekt


Beastwagon
 Share

Anbefalte innlegg

Har en plan om å bygge om 523-en min med 2jzgte og manuel kasse. Sitter litt fast på dette med ecu og ledningsnett osv. Har en del andre spørsmål også som for eksempel hvilket svinghjul jeg bør bruke. Flexplate eller custom svinghjul med adapterplate? Tenkte jeg ville sette i en e46 m3 420g da jeg har sett på en som bygger om en e39 520 med den kassa til 2jz. Er godkjenning av dette vansklig å få til? Får man godkjent for eksempel en vipec i88 eller aem v2?

Vet at det må skiftes diff, drivkaksling, bremser og bremsekraftforsterker. Mer enn det skal vell ikke være nødvendig å bytte?

89857A5B-A77C-4F46-8787-D9BF5F7CE116.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må gjøre er å ta kontakt med biltilsynet og forklare planene dine. De vil da etterspørre papirer og tekniske data på de delene du skal sette inn. Gjerne referer til en annen i Norge som har gjort samme ombyggingen hvis det finnes. 

Etter litt dialog så søker du om ombygging hos biltilsynet. Først når denne er innvilget kan du begynne ombygging. 

Hvilket datasprut du kjører spiller ingen rolle så lenge utslippene er innenfor normen for den modellen. Du må også ha katalysator så Lambda på denne (f. Eks vipec v88) bør gå bra. 

E39 har jo m5 med 400hk så lenge du er innenfor den effekten og kan vise til at 2jz ikke veier mer enn m5 v8 motoren, så kan det gå med tanke på det. Mulig du må vise bilen med m5 understell, men det vet svv. 

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Evopower skrev:

Det første du må gjøre er å ta kontakt med biltilsynet og forklare planene dine. De vil da etterspørre papirer og tekniske data på de delene du skal sette inn. Gjerne referer til en annen i Norge som har gjort samme ombyggingen hvis det finnes. 

Etter litt dialog så søker du om ombygging hos biltilsynet. Først når denne er innvilget kan du begynne ombygging. 

Hvilket datasprut du kjører spiller ingen rolle så lenge utslippene er innenfor normen for den modellen. Du må også ha katalysator så Lambda på denne (f. Eks vipec v88) bør gå bra. 

E39 har jo m5 med 400hk så lenge du er innenfor den effekten og kan vise til at 2jz ikke veier mer enn m5 v8 motoren, så kan det gå med tanke på det. Mulig du må vise bilen med m5 understell, men det vet svv. 

 

Hva skjer om man kobler fra lambdaen? Tenkte jo da å ha downpipe.

 

2jzgte - 230 kg

S62 - 158 kg

Endret av Beastwagon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...