Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en BMW F11 14’ XD som jeg har 225/45R18 dekk på. Bilen sporer noe veldig, og det er risky business å ta henda fra rattet. Har bestilt hjulstillingskontroll, men vil også sjekke om noen her vet hva riktig lufttrykk skal være her? Er for tiden 2.3 foran og 2.7 bak. Er dette helt feil og kan føre til sporing?

Skrevet

Høres ut som et bra lufttrykk. Man kan kompensere med mer trykk, men da synes jeg at bilen sporer mer kvikt, så det liker ikke jeg.

Skrevet

Lufttrykk gjør ikke at bilen sporer slik du beskriver. Da må det enten være tomt for luft eller dekkene er blåst opp til ballongdekk.
Jeg mistenker noe med hjuleopphenget forran. Du bør nok få noen til å sjekke opp forstillingen. Er det lenge til EU-kontroll?

Skrevet (endret)
1 time siden, Mons1 skrev:

Lufttrykk gjør ikke at bilen sporer slik du beskriver. Da må det enten være tomt for luft eller dekkene er blåst opp til ballongdekk.
Jeg mistenker noe med hjuleopphenget forran. Du bør nok få noen til å sjekke opp forstillingen. Er det lenge til EU-kontroll?

Den var nettopp på hovedservice & EU for 1 mnd siden. Nettopp kjøpt bilen så jeg vet ikke hvordan den har vært tidligere. Kompressor til luftbelger røk nylig, så den ble kjørt et par km uten luft i belg til verksted. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Den drar jo heller ikke til siden hele tiden, noe jeg tror ville vært tilfelle om det var noe med forstillingen?

Endret av Skotlando
Skrevet (endret)
23 timer siden, Skotlando skrev:

Den var nettopp på hovedservice & EU for 1 mnd siden. Nettopp kjøpt bilen så jeg vet ikke hvordan den har vært tidligere. Kompressor til luftbelger røk nylig, så den ble kjørt et par km uten luft i belg til verksted. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Den drar jo heller ikke til siden hele tiden, noe jeg tror ville vært tilfelle om det var noe med forstillingen?

Har selv hatt problemer med belg og kompressor, men bilen sporet overhode ikke.
Kan være noe med hjulvinklingene. Dette blir jo ikke sjekket på EU-kontroll, så en 4-hjuls-kontroll vil avdekke problemet.
Men jeg har vært borti at Hiroshima-dekk kan spore mye mer enn premium-dekk. Hadde Nangkang på E46 og jeg fikk senebetennelse i underarmene. Etter å ha skiftet til Pirelli, så forsvant sporingen.

Men er ikke 245-dekk standard på F11? Jeg har 245 på 18toms og dette er standard på min 520dx F11.

Endret av Mons1
Skrevet

Det kan være mye å hente kun på nye dekk. Jeg satte på noen nye GT Champiro på en bil og det slet nesten rattet ut av hendene på meg. Nye dekk, samme dimensjon, michelin. Ny bil! :)

Hjulstilling som det nevnes er uansett ikke dumt å ta på alle biler etter noen år. 

Skrevet

Update! Hadde bilen på hjulstillingskontroll, det var minimalt å rette opp men bilen ble som ny. For en ekstrem forskjell små marginer gjør på disse bilene, verken drar til siden eller føles ustabil lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...