RobRoy Skrevet August 6, 2020 Share Skrevet August 6, 2020 Har kjøpt en K + DCAN-kabel med switch til min 2004 E87, men klarer ikke å få kontakt med bilen uansett hvilken stilling bryteren står i. Får bare en svart Dott (Battery) i INPA. Ignition forblir hvit. Må jeg ha en simplere kabel uten bryter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 6, 2020 Share Skrevet August 6, 2020 Sannsynligvis ikke, men den kabel du har kan være defekt. En ting du bør sjekke er om du får en hvit/grønn E nede i system trayet, når INPA er startet. Og enda en ting du bør sjekke er om du har valgt rett COM port i enhetsbehandling, med korrekt msec for aktuell port. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobRoy Skrevet August 6, 2020 Forfatter Share Skrevet August 6, 2020 8 minutes ago, Otis said: Sannsynligvis ikke, men den kabel du har kan være defekt. En ting du bør sjekke er om du får en hvit/grønn E nede i system trayet, når INPA er startet. Og enda en ting du bør sjekke er om du har valgt rett COM port i enhetsbehandling, med korrekt msec for aktuell port. Har endret til COM1 som programmet peker til og endret Latency timer (msec) til 1. Det lyser også rødt i OBD-pluggen en liten stund når jeg plugger den inn. Vet ikke om dette skal lyse hele tiden eller skifte farge? Brannveggen er skrudd av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet August 6, 2020 Share Skrevet August 6, 2020 Ikke for å kuppe tråden, men vet noen om obd2 carly kabelen er kompatibel med programmene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet August 6, 2020 Share Skrevet August 6, 2020 Ikke for å kuppe tråden, men vet noen om obd2 carly kabelen er kompatibel med programmene? Vet i alle fall at standard eBay-kabel er kompatibel med Carly, så skulle overraske meg om Carly-kabel ikke virker på INPA etc. Har endret til COM1 som programmet peker til og endret Latency timer (msec) til 1. Det lyser også rødt i OBD-pluggen en liten stund når jeg plugger den inn. Vet ikke om dette skal lyse hele tiden eller skifte farge? Jeg har samme type kabel som deg, gjennomsiktig kontakt med bryter, den setter jeg til venstre (når du holder den slik du gjør når den skal plugges inn), når den brukes i E87 2009. Lyser rødt bare i starten hos meg også, så det betyr ingenting. Var en del jobb med å få inn riktige drivere, husker jeg, mener det fulgte med en CD med riktige drivere? Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobRoy Skrevet August 6, 2020 Forfatter Share Skrevet August 6, 2020 Virker som det er et skille i 2007, men jeg vet ikke om det skal ha noe å si. Kabelen skal vel være K Line i den stillingen du viser til og det bør jo fungere. Har ikke bilen her, men tenker å gjøre et nytt forsøk en dag. Da vet jeg i alle fall at lyset ikke er noen indikator. Driveren som fulgte med på skiva ville ikke Windows bruke da den har en nyere. Tenker kanskje det kan være noe med andre COM port hastigheter eller innstillinger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå