bmwe462005d Skrevet August 7, 2020 Share Skrevet August 7, 2020 Hei, hadde min BMW E46 330i på firehjulskontroll. Der påpekte de at tannstang lager spon som ligger i servo olje. Legger ved bilde de skrev ut til meg. Noen tips til hva som bør gjøres ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 7, 2020 Share Skrevet August 7, 2020 Du burde enten gjøre det de anbefaler deg, eller la det være til det går i stykker. Ser ingen umiddelbare problemer med det. Dog så kan du få driftsproblemer om dette skjer under kjøring, at du feks mister lading og kjøling av motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet August 7, 2020 Share Skrevet August 7, 2020 (endret) er jo flott dem bemerker bytte av tannstang etter utført firehjulskontroll 😅 må jo evt taes igjen ved bytte av tannstang. Jeg hadde kjørt, men jeg tror ikke det kommer fra tannstanga. Heller fra pumpa, meg bekjent har de fleste bmw pumper med løse blad på skovlehjulet som glir ut mot godset i huset som tetting. dette er jo stål mot alu somregel, så litt må jo man regne med. Kan jo høre med de om det er magnetisk spon, er det ikke magnetisk/alu hadde jeg ivertfall ikke stressa. De skovlene glir jo ut, så tror det justerer seg selv litt. Ville bytta servooljen og renska filteret i beholderen selv. ( ta av slanger nede v tannstang, ratt min/max slik du får trykt ut alt, er bare en vits å bytte kun det i beholderen ) Tenker pumpa varer lenge til, med mindre den ulyden nevnt er særs irriterende. Endret August 7, 2020 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe462005d Skrevet August 8, 2020 Forfatter Share Skrevet August 8, 2020 Takk for svar.😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå