Sefring Skrevet August 21, 2020 Share Skrevet August 21, 2020 Hei Hei! Nå har nå jeg kjøpt meg en sånn e87 da 😅 Det er en 120d m47 163hk, nå allerede har jeg ett problem, når bilen har stått av i rundt 20min så må tenninga stå på til du hører fødepumpa skrur seg av, etter ca 10min, da starter den direkt, å går helt fint som den skal, men nå i dag tidlig stoppa aldri pumpa og prime, alt trykket fra pumpa går rett tilbake i tanken. Det er akuratt som om det ikke blir bygd opp trykk eller at trykket forsvinner, noen som har lignende problem? Har også lest ut ett par feilkoder, se vedlagt bilde. Kom gjerne med forslag 🙂 obd verktøy får heller ikke kontakt med hjernen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sefring Skrevet August 21, 2020 Forfatter Share Skrevet August 21, 2020 Bilen reagerer som den skal, tenninga skrur seg på, glødereleet klikker etter ett par sekunder som d skal, alle lys skrur seg på, men istedet for å prime litt, stopper aldri pumpa å gå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 21, 2020 Share Skrevet August 21, 2020 Du har jo endel feilkoder på CAN. Dette tyder på at modulene ikke får kontakt med hverandre, noe de må. Du sier at diagnose verktøyet ikke får kontakt med hjernen, er det DDE du snakker om? I såkalt er jo dette kritisk for å få start. Se nærmere på DDE og kommunikasjon til/fra den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet August 21, 2020 Share Skrevet August 21, 2020 (endret) To feil som du kan se bort fra i denne sammenheng: 9CD3: Gjelder høydesensor for justering av xenonlys. Finnes en venstre foran og en venstre bak, feilen gjelder den foran. Ofte er det bare staget som er rustet, en liten dings på 10 cm som koster en 100-lapp. Feilen skal gi 2-er på PKK, hvis det oppdages, du blender nemlig motgående trafikk. A6D1: AUX-pumpe, børstene på motoren til denne blir slitt etter rundt 100 000 km. Ingen veldig viktig funksjon, brukes når du trykker Rest-knappen på dashbordet, og gir hurtigere varme om vinteren, muligens, samt avkjøling av motoren når den er avslått. Jeg byttet nettopp børster på min, enkel jobb, sparer et par tusen kroner. Endret August 21, 2020 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sefring Skrevet August 21, 2020 Forfatter Share Skrevet August 21, 2020 37 minutter siden, Basse Lusk skrev: To feil som du kan se bort fra i denne sammenheng: 9CD3: Gjelder høydesensor for justering av xenonlys. Finnes en venstre foran og en venstre bak, feilen gjelder den foran. Ofte er det bare staget som er rustet, en liten dings på 10 cm som koster en 100-lapp. Feilen skal gi 2-er på PKK, hvis det oppdages, du blender nemlig motgående trafikk. A6D1: AUX-pumpe, børstene på motoren til denne blir slitt etter rundt 100 000 km. Ingen veldig viktig funksjon, brukes når du trykker Rest-knappen på dashbordet, og gir hurtigere varme om vinteren, muligens, samt avkjøling av motoren når den er avslått. Jeg byttet nettopp børster på min, enkel jobb, sparer et par tusen kroner. Takk takk, god informasjon 🙂 Viktigste nå er å få start 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sefring Skrevet August 21, 2020 Forfatter Share Skrevet August 21, 2020 45 minutter siden, Otis skrev: Du har jo endel feilkoder på CAN. Dette tyder på at modulene ikke får kontakt med hverandre, noe de må. Du sier at diagnose verktøyet ikke får kontakt med hjernen, er det DDE du snakker om? I såkalt er jo dette kritisk for å få start. Se nærmere på DDE og kommunikasjon til/fra den. Noen vanlige feil jeg kan se etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 21, 2020 Share Skrevet August 21, 2020 Jeg vil si sikringer og relé til DDE er bra å starte med. Videre så kan det være problemer med den strømfordelingsblokka som ligger over batteriet. Ellers kan du se på denne videoen, som kanskje kan gi deg noe å gå etter. https://youtu.be/ddjkpq29Gm4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sefring Skrevet August 23, 2020 Forfatter Share Skrevet August 23, 2020 På 21.8.2020 den 12.42, Otis skrev: Jeg vil si sikringer og relé til DDE er bra å starte med. Videre så kan det være problemer med den strømfordelingsblokka som ligger over batteriet. Ellers kan du se på denne videoen, som kanskje kan gi deg noe å gå etter. https://youtu.be/ddjkpq29Gm4 Rele til dme/dde er i orden og har riktig motstand og klikker som d skal i riktig tid med tenning, men problemet har jeg nå funnet, hjernen våkner ikke, såfort den går i "dvale" etter 16min så våkner den ikke igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå