525TDSA Skrevet August 31, 2020 Share Skrevet August 31, 2020 (endret) Hei, da har jeg kjøpt meg en 116i fra 2013 (F20?) med manuelt gir. Har hørt om registerkjedestrammer som bør byttes, men regner med at det er sjekket på servicene den har vært på? Den har gått 75.000 km, noe jeg bør være obs på? Endret August 31, 2020 av 525TDSA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525TDSA Skrevet August 31, 2020 Forfatter Share Skrevet August 31, 2020 Jeg tenker også å montere hengerfeste på den. Noen her som har gjort det selv? Ligger det utgang til el. noe sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 31, 2020 Share Skrevet August 31, 2020 Kan ikke tenke meg at det er sjekket om den er defekt på service. Må nok sjekkes eller bare skiftes selv. Eller at du ber om det på verkstedet. Hengerfeste ettermontering finner du deler til her. http://bmwfans.info/parts-catalog/F20/Europe/116i-N13/L-N/mar2013/browse/retrofitting_conversion_accessories/retrofit_kit_trailer_coupling_detachable/ 525TDSA reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525TDSA Skrevet August 31, 2020 Forfatter Share Skrevet August 31, 2020 (endret) Takk for info. Er det lurt å invistere i diagnoseverktøy? Jeg hadde sist en Audi hvor jeg måtte ha det for å skru opp håndbrekket ved f.eks. skifte av bremseklosser. På F20 ser det ut til at det er mekanisk, så da bør vel det gå greit uten? Kan noen allikevel anbefale et greit nok diagnoseverktøy for BMW? Er det bra nok med et fra Biltema? Hilsen Hobbymekaniker Endret August 31, 2020 av 525TDSA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 31, 2020 Share Skrevet August 31, 2020 Om du kun skal lese feilkoder på obd2 standarden, så er vel biltema ok. Skal di gjlre noe mer så er vel pc med inpa og ista beste løsning, om man skal se på kostnaden. 525TDSA reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525TDSA Skrevet August 31, 2020 Forfatter Share Skrevet August 31, 2020 Utrolig... på vei hjem fra selger begynner bilen å fuske og melding som "Feil på drivverk - Kjør forsiktig" dukker opp sammen med orange motorlampe. Jeg fortsetter hjem og låner en feilkodeleser som sier "P0302 - Cyl no 2 missfired". Har snakket med selger som skal ta kontakt med verksted, men jeg antar at dette bare er feil på tennplugg eller coil. Er det noen som har erfaring? Bilen har gått 75.000 km, men jeg vet ikke når det er normalt å bytte slikt? På min gamle Volvo måtte jeg bytte coiler og plugger på rundt 200.000 km, men det var kanskje byttet før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet August 31, 2020 Share Skrevet August 31, 2020 (endret) På kjerringa sin gamle 1 serie fikk vi den feilmeldingen i tide og utide på rundt samme kilometerstand. En eller annen Vanos-sensor som var problemet den gang, mener det kosta rundt 6000kr med deler og jobb. I følge google ikke et unormalt problem på disse. Feilkoden du får er veldig generell, selv om det er naturlig å tro at dette er coil/tennplugg så kan det fort være noe annet. Alt som _kan_ gi feiltenning på sylinder nr 2 kan i teorien være ødelagt. Et BMW verksted med litt bedre diagnoseprogram vil nok kunne diagnostisere dette bedre enn en vanlig kodeleser. Endret August 31, 2020 av scoot 525TDSA reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525TDSA Skrevet September 1, 2020 Forfatter Share Skrevet September 1, 2020 21 hours ago, Otis said: Kan ikke tenke meg at det er sjekket om den er defekt på service. Må nok sjekkes eller bare skiftes selv. Eller at du ber om det på verkstedet. Hengerfeste ettermontering finner du deler til her. http://bmwfans.info/parts-catalog/F20/Europe/116i-N13/L-N/mar2013/browse/retrofitting_conversion_accessories/retrofit_kit_trailer_coupling_detachable/ Ja, jeg ser de selger hengerfeste på Skruvat.no til en tusenlapp, også må jeg ha el.kontakt. Noen som vet om det er lagt opp kobling for tilhenger kontakt fra fabrikken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 1, 2020 Share Skrevet September 1, 2020 Helt sikkert ikke. Ta kontakt med en bmw forhandler for å få manual for ettermontering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 1, 2020 Share Skrevet September 1, 2020 Fant den her da. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.2addicts.com/forums/attachment.php%3Fattachmentid%3D1507024%26d%3D1476120364&ved=2ahUKEwjb67XN7MfrAhWWAxAIHZaJDNAQFjADegQIARAB&usg=AOvVaw2aCCOtfMYqccF2UTYm0snM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525TDSA Skrevet September 3, 2020 Forfatter Share Skrevet September 3, 2020 Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med å chip trimme denne? Den har nå 136 hk, men vurderer å får den opp til 170 eller 220. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 3, 2020 Share Skrevet September 3, 2020 Det var en kar på jobben som tunet sin til 230-240ish, og den ble ekstremt artig etterpå! Den dro ganske bra! Men langtidseffekter kan jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå