Gå til innhold

BMW 116i 2013


525TDSA
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, da har jeg kjøpt meg en 116i fra 2013 (F20?) med manuelt gir. Har hørt om registerkjedestrammer som bør byttes, men regner med at det er sjekket på servicene den har vært på? 

Den har gått 75.000 km, noe jeg bør være obs på?

Endret av 525TDSA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at det er sjekket om den er defekt på service. Må nok sjekkes eller bare skiftes selv. Eller at du ber om det på verkstedet.

Hengerfeste ettermontering finner du deler til her. http://bmwfans.info/parts-catalog/F20/Europe/116i-N13/L-N/mar2013/browse/retrofitting_conversion_accessories/retrofit_kit_trailer_coupling_detachable/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Er det lurt å invistere i diagnoseverktøy?

Jeg hadde sist en Audi hvor jeg måtte ha det for å skru opp håndbrekket ved f.eks. skifte av bremseklosser. På F20 ser det ut til at det er mekanisk, så da bør vel det gå greit uten?

Kan noen allikevel anbefale et greit nok diagnoseverktøy for BMW? Er det bra nok med et fra Biltema?

Hilsen Hobbymekaniker ;-)

Endret av 525TDSA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig... på vei hjem fra selger begynner bilen å fuske og melding som "Feil på drivverk - Kjør forsiktig" dukker opp sammen med orange motorlampe. Jeg fortsetter hjem og låner en feilkodeleser som sier "P0302 - Cyl no 2 missfired".

Har snakket med selger som skal ta kontakt med verksted, men jeg antar at dette bare er feil på tennplugg eller coil. Er det noen som har erfaring? Bilen har gått 75.000 km, men jeg vet ikke når det er normalt å bytte slikt? På min gamle Volvo måtte jeg bytte coiler og plugger på rundt 200.000 km, men det var kanskje byttet før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kjerringa sin gamle 1 serie fikk vi den feilmeldingen i tide og utide på rundt samme kilometerstand. En eller annen Vanos-sensor som var problemet den gang, mener det kosta rundt 6000kr med deler og jobb. I følge google ikke et unormalt problem på disse. 

Feilkoden du får er veldig generell, selv om det er naturlig å tro at dette er coil/tennplugg så kan det fort være noe annet. Alt som _kan_ gi feiltenning på sylinder nr 2 kan i teorien være ødelagt. Et BMW verksted med litt bedre diagnoseprogram vil nok kunne diagnostisere dette bedre enn en vanlig kodeleser. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Otis said:

Kan ikke tenke meg at det er sjekket om den er defekt på service. Må nok sjekkes eller bare skiftes selv. Eller at du ber om det på verkstedet.

Hengerfeste ettermontering finner du deler til her. http://bmwfans.info/parts-catalog/F20/Europe/116i-N13/L-N/mar2013/browse/retrofitting_conversion_accessories/retrofit_kit_trailer_coupling_detachable/

Ja, jeg ser de selger hengerfeste på Skruvat.no til en tusenlapp, også må jeg ha el.kontakt. Noen som vet om det er lagt opp kobling for tilhenger kontakt fra fabrikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...