Gå til innhold

Antispinn blinker og går i sikkerhetsmodus


SnorreH
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en bmw 1 serie E87 08 model. når jeg kjørte hjem idag så begynte bilen og riste og antispinnen begynte blinke og bilen gikk i "sikkerhetsmodus" i 3 sekund så var alt ok, dette skjedde 4 ganger på 20 min. Har skiftet registerkjede ifjor så er nok ikke det. noen som vet hva som skjer eller har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevelsen din sansvarer med rustne ABS-ringer, mest sannsynlig en av hjulene bak. Får du bilen på bukk, kan du se rett inn på ABS-ringen på bakhjulene (taggete ring litt innenfor bremseskiven), sveiv rundt hjulet og se om du ser blanke felt på ringen, det er et tegn på at sensoren har vært borti. Du har ikke også opplevd svidd lukt når du går ut av bilen? i så fall nok en indikasjon på at sensoren har vært for nær ringen og fått seg en barbering.

Reparasjonen er ganske enkel, men tar fort noen timer om du skal gjøre det selv: Drivakselen må av, ABS-ringen erstattes med en ny. GS selger sett. En nødfiks er å skru løs sensoren og legge ei skive mellom, slik at den ikke berører ABS-ringen. Inntil videre kan du kjøre som normalt om du slår du av ABS-systemet (hold DTC-knappen inne noen sekunder til det lyser en a med ring rundt i displayet). Hvis feilen da ikke melder seg lenger, er det en nokså sikker indikasjon på at dette er feilen.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
På 10.9.2020 den 23.10, Basse Lusk skrev:

Opplevelsen din sansvarer med rustne ABS-ringer, mest sannsynlig en av hjulene bak. Får du bilen på bukk, kan du se rett inn på ABS-ringen på bakhjulene (taggete ring litt innenfor bremseskiven), sveiv rundt hjulet og se om du ser blanke felt på ringen, det er et tegn på at sensoren har vært borti. Du har ikke også opplevd svidd lukt når du går ut av bilen? i så fall nok en indikasjon på at sensoren har vært for nær ringen og fått seg en barbering.

Reparasjonen er ganske enkel, men tar fort noen timer om du skal gjøre det selv: Drivakselen må av, ABS-ringen erstattes med en ny. GS selger sett. En nødfiks er å skru løs sensoren og legge ei skive mellom, slik at den ikke berører ABS-ringen. Inntil videre kan du kjøre som normalt om du slår du av ABS-systemet (hold DTC-knappen inne noen sekunder til det lyser en a med ring rundt i displayet). Hvis feilen da ikke melder seg lenger, er det en nokså sikker indikasjon på at dette er feilen.

Og jeg lurer på kjapt her jeg har en kode P110D på min BMW 1 serie 118i 06 modell som er gassjpjeld og lip mode (gul-motor lampe) kjem kun på etter jeg har trykket inn DTC i bilen why?? Alt av ABS ringer er bra og sensorer sjekket grundig i fjor. Bilen går bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...