amentia Skrevet September 30, 2020 Share Skrevet September 30, 2020 (endret) Jeg har en 2001 mod. 325 xi som etter å ha stått en stund i går ble startet ved hjelp av startkabler. (Den var nesten strømtom). Da den startet lyste antispinnlampa, ABS-lampa og lampa for slitte bremseklosser (alle i gul farge). Etter å ha rygget den bakover og snudd den, oppdaget jeg at alle lampene var slukket, men at lampa på bildet var tent. (Den ser gul ut på bildet, men den er rød). Jeg merket også da jeg kjørte videre at den nå gikk i nødmodus. Jeg forstår jo at det ikke kan være noe fysisk/mekanisk feil med girkassa, men at det er noe elektronisk som er problemet. Vil dette løse seg selv ved å ta av strømmen på bilen og lade batteriet, eller må jeg koble til datutstyr og slette feilkoden? Endret September 30, 2020 av amentia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 30, 2020 Share Skrevet September 30, 2020 Prøv og lad opp batteriet skikkelig evt. prøv med nytt batteri. Om denne meldingen kom ifb. med strømtom bil så er det nok pga. defekt/dårlig batteri. amentia og *MrB* reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 30, 2020 Share Skrevet September 30, 2020 Symbolet betyr at kassen går i nødmodus ja, Og som nevnt over, kan den gjøre det om det er veldig lite strøm. Har du drevet og rygget/snudd like etter oppstart, har du brukt masse ekstra lys (rygge/bremselys) på et svekket batteri. det kan være nok. Lad opp batteriet skikkelig, og bytt det ut om det ikke tar lading eller holder på strømmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amentia Skrevet September 30, 2020 Forfatter Share Skrevet September 30, 2020 3 timer siden, *MrB* skrev: Symbolet betyr at kassen går i nødmodus ja, Og som nevnt over, kan den gjøre det om det er veldig lite strøm. Har du drevet og rygget/snudd like etter oppstart, har du brukt masse ekstra lys (rygge/bremselys) på et svekket batteri. det kan være nok. Lad opp batteriet skikkelig, og bytt det ut om det ikke tar lading eller holder på strømmen. Takker for tips. Batteriet er ganske nytt, men var utladet. I helga ble den startet uten problemer og så er det sikkert noe som har tatt strømmen siden da. Helt først da kablene ble koblet til ville den ikke starte en gang, men etter noen minutter så gikk det. Skal få satt på skikkelig lading og se etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amentia Skrevet Oktober 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2020 På 30.9.2020 den 13.35, *MrB* skrev: Symbolet betyr at kassen går i nødmodus ja, Og som nevnt over, kan den gjøre det om det er veldig lite strøm. Har du drevet og rygget/snudd like etter oppstart, har du brukt masse ekstra lys (rygge/bremselys) på et svekket batteri. det kan være nok. Lad opp batteriet skikkelig, og bytt det ut om det ikke tar lading eller holder på strømmen. Takker for tips. Batteriet er ganske nytt, men var utladet. I helga ble den startet uten problemer og så er det sikkert noe som har tatt strømmen siden da. Helt først da kablene ble koblet til ville den ikke starte en gang, men etter noen minutter så gikk det. Skal få satt på skikkelig lading og se etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amentia Skrevet Oktober 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2020 Da har jeg ladet batteriet, koblet det fra i et minutt og koblet til igjen og startet opp. Ingen lamper lyste og etter en kort prøvetur var den helt normal igjen. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå