Gå til innhold

N47 problemer etter Mars 2011

Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig informativt @Mons1.

Får heldigvis en 3 mnd, 3000km 50/50 garanti på bilen jeg kjøper, men etter utløpt periode vurderer jeg kasko pluss hos Codan som er blitt nevnt i andre tråder, derimot litt kjedelig å betale så høy forsikring på en ellers gunstig bil som e87 er blitt. Hyppigere oljeskift blir definitivt fulgt opp fra min side.

Ser du skriver at det faktisk er veihusventilasjonsfilter på N47, klarer du finne delene jeg trenger for å skifte ut dette? -Finner ingenting deler hverken på KOED eller GS, derimot en annen tråd her på Bimmers.no som avkrefter Veivhusvent. på N47.

Edit;
Fant forresten en tråd du har startet tidligere hvor du henviser til nettopp dette. Her har du lagt ved både link til deler og hvordan en skifter denne membranen. Poster også dette her.
https://www.eurodel.no/ventil-veivhuslufting-vaico-v20-3341

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Peak said:

Bra innlegg, at det finnes et seriøst firma som utfører denne jobben for en veldig grei pris før det er for sent er svært betryggende. Vet du forresten om de da byttet til nye identiske deler eller finnes det et «oppgraderings-kit» som er sterkere og mer holdbart?

Hva forårsaket høytrykkspumpe failure hos deg? -Ble også denne jobben utført i Åmot?

Til den prisen ble det satt inn et FAI kit men kunne velge originaldeler til høyere pris. Jeg er fornøyd om jeg får 100Kkm til på bilen og med hyppige oljeskift er jeg ikke redd for kjederas pga FAI deler. 
Høytrykkspumpen byttet jeg selv (for andre gang), denne gangen preventivt med en nyoverhalt CP4.1 istedet for den jeg byttet i 2018 etter pumpehavari den gangen. (Jeg fikk tak i 4 dyser og pumpe fra en vraket F11 som hadde gått 140K til 10Kkr).

Den overhalte pumpen fikk jeg fra Tyskland til ca 4Kkr inkl frakt og moms. Måtte sende gamle pumpen tilbake for 800kr i pant. 
Verkstedet kunne ha byttet pumpen veldig rimelig da de allikevel hadde motoren «åpen»..

Endret av Jochris67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 2.56, Peak skrev:

Men fikk alle daværende eiere av biler med N47 motoren innkalling per post fra BMW Norge angående tilbakekalling vedr. reg.kjede? Noen som vet hvilken periode callbacken var?

Mottok ingen brev vedrørende dette, i min eietid på e81 118d. Airbag-innkallingen på E46, derimot - der har det kommet brev. Jeg kjøpte 1eren i 2014 med 89 000 km på telleren. Tok opp spørsmålet i forbindelse med en ordinær service hos forhandler våren etterpå, de søkte opp bilen, og fant at den skulle sjekkes for svak registerstrammer. Den ble byttet kort tid etterpå. Ingen påtagelig "lyd" i fra kjede på denne. Opplevde heller ikke noen endring i lyd på motoren i min eietid. Praktiserte oljeskift hver 15 000 kilometer, frem til salg ved 180 000. Nå har den rullet 22X kkm. 

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Prøvekjørt en 2011-modell 316d denne uka, med tanke på et bilskifte. Knapt rullet 110 000 km., denne. Hadde en uggen "shhh" - lyd fra motoren på visse turtall. Flott bil med full m-sport pakke,  men fikk dessverre ikke godfølelsen etter prøveturen.. 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...