sekenes27@hotmail.com Skrevet Oktober 28, 2020 Share Skrevet Oktober 28, 2020 Hei. Kjøpte meg en X5 E70 2013 som har gått 100k for et par uker siden. Alt flott helt til jeg byttet til vinterdekk. Da startet det masse ulyder i understellet ved kjøring over fartsdempere og ujevnt underlag. Hjulmuttere er selvfølgelig dratt til med 140N (etter boka). Kan ikke se noe unormalt, har byttet hjul mange ganger opp gjennom årene, på mange forskjellige biltyper, men dette er første gangen jeg opplever dette. Noen som har peil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 28, 2020 Share Skrevet Oktober 28, 2020 Fjær som er knekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sekenes27@hotmail.com Skrevet Oktober 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2020 Det høres ut som om det kommer fra flere av hjulene (begge foran og venstre bak), og det dukket opp umiddelbart etter hjulskift, altså at det har sammenheng med hjulskiftet. I tillegg så kommer det en liknende lyd, bare litt svakere, når jeg såvidt trykker på bremsepedalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 28, 2020 Share Skrevet Oktober 28, 2020 For lange bolter til vinterfelgene, eller manglende sentreringsringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sekenes27@hotmail.com Skrevet Oktober 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2020 Nesten like originalfelger, så sitter tight og fint. Lange bolter ville vel gi lyder hele tiden og ikke bare når understellet er i opp og ned bevegelse? I tillegg hadde vel forrige eier lagt merke til det, da han hadde bilen i over fire år. Føler meg litt frustrert her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Oktober 28, 2020 Share Skrevet Oktober 28, 2020 Hva med å sette av en halvtime til å bytte tilbake og testkjøre? Virker usannsynlig at det har med dekkene å gjøre, men du sier det må ha sammenheng med hjulskiftet, så da er dette en måte å få verifisert det på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå