Flataas Skrevet November 6, 2020 Share Skrevet November 6, 2020 Hei Som noen sikkert vet så har jeg et E39 535d prosjekt på gang. Dermed så lurer jeg på om polyforinger(og evt hvilke) er et bra valg for E39, og hvor isåfall. Alt i for/bak-stilling skal skiftes. Skal også oppgradere diffen men det finnes et hav av valg og løsninger på nettet Er inneforstått med at ny "diff" vil koste 20k ish ferdig montert, hva er beste løsning av følgende? Wavetrac, Torsen, Truetrac, Quaife, Peloquin, OBX osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet November 6, 2020 Share Skrevet November 6, 2020 hadde polyforinger vært løsen hadde bmw levert dette fra fabrikk da det ikke ble oppfunnet igår, klart at noen svake punkt vil det ha sin effekt men jeg mener at dette ikke hører hjemme på en 5 serie på skilt som går etter vei. du har valget mellom quaife/wavetrack eller m5diff med e32 innmat (2.81) selv ville jeg prøvd å sett om e60 innmat går i e39 klokke slik at du får 2.65 utveksling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 6, 2020 Share Skrevet November 6, 2020 Quafie montert i E60 var rett under 30k da jeg sjekket for en uke siden. Var noen fra Latvia(?) her på forumet som solgte noe vanlig BMW LSD montert med diesel utveksling til rundt 6k, kan vel hende de setter sammen flere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet November 6, 2020 Forfatter Share Skrevet November 6, 2020 30 minutter siden, Ingvaldsen skrev: hadde polyforinger vært løsen hadde bmw levert dette fra fabrikk da det ikke ble oppfunnet igår, klart at noen svake punkt vil det ha sin effekt men jeg mener at dette ikke hører hjemme på en 5 serie på skilt som går etter vei. du har valget mellom quaife/wavetrack eller m5diff med e32 innmat (2.81) selv ville jeg prøvd å sett om e60 innmat går i e39 klokke slik at du får 2.65 utveksling Mener vi kom fram til 2.81 eller 2.86 sist vi snakket om dette 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet November 6, 2020 Forfatter Share Skrevet November 6, 2020 (endret) 20 minutter siden, E.C. skrev: Quafie montert i E60 var rett under 30k da jeg sjekket for en uke siden. Var noen fra Latvia(?) her på forumet som solgte noe vanlig BMW LSD montert med diesel utveksling til rundt 6k, kan vel hende de setter sammen flere? Fikk pris på quaife ferdig montert i diffhus på rundt 20k for noen måneder siden Endret November 6, 2020 av Flataas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet November 7, 2020 Share Skrevet November 7, 2020 41 minutter siden, Flataas skrev: Fikk pris på quaife ferdig montert i diffhus på rundt 20k for noen måneder siden Prisene har endret seg, fikk pris av norsk firma på ombygging til 15k for 2 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet November 7, 2020 Forfatter Share Skrevet November 7, 2020 33 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Prisene har endret seg, fikk pris av norsk firma på ombygging til 15k for 2 år siden Vet de har endret seg, fikk prisen i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå