Gå til innhold

Noen som har erfaring med å hande fra Autodeler.co.no??

dopus
 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, dopus skrev:

Dem jeg fant prisene på er oppgitt kompatible med oe nr fra oe delekatalogen for min bil.

Da er det nok bare og kjøre på🙃 Jeg kom vel ikke i nærheten av den prisen på selve skivene på black friday, tror jeg betalte tilbake i 2018 for komplett sett foran og bak, 5900 ish det var da zimmermann med bosch klosser med slitasjesensorer og det hele skivene alene tror jeg utgjorde 4000,-. men hadde jeg lagt til noe kr så hadde jeg fått med alu navet og det angrer jeg litt på i dag, da det har rustet endel. Btw har du sjekket at det er kast i skivene? Har vært endel utfordringer med at rust på nav og smøring av klosser ikke har vært optimalt, det spesielt foran. Men har vært borti i febi sikiver som ikke har tålt tempraturen også, blir nesten som det varme spotter på anleggs flaten. 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet til nye orginale skiver og klosser for noen år siden.  Så hadde ikke rengnet.med kast i disse allerede. Kjører ikke mer en ca 10k km i året.så burde holde lenger. Har vært inne på tanken om det kan være rust på klaven/holdeten eller navet. Får vente til det blir litt bedre vær, så får eg ta av og kikke eventuelt pusse/smøre litt og se om det hjelper. Merker ikke noe i bilen under normal kjøring , bare litt hyling fra bakbremsene ved rygging ut av gårdsplass eller ved full sving. Så hvis det er kast i skivene så er det ikke mye i hvertfall, bare irriterwnde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres egentlig unaturlig ut. Det er størst virkning foran, så hadde det vært varmeslag så burde det komme noe foran også. Men alt kan skje. og det kan være at det har hengt på bak eller noe også.  men uansett så på et eller annet tidspunkt så må man bytte skiver så er jo like greit og ha noe på varastyr. Ser jo også ut som disse fra trw har alu navet. og kan se ut som de er latterlig lavt priset fra autodeler. nesten så jeg mistenker nesten en feil i pris fila. Ser til å med i tyskaland så ligger disse til 154 euro. Mulig du har kommet over et lite scoop der😉   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ja dem er todelt, derfor jeg eventuelt går for disse hvis jeg skal handle hos den aktuelle butikken.

Får relativt rimelige todelte i norge også.

Blant annet nk skiver hos bildeler.no

"Disse bremseskivene er produsert i høykarbonisert bimetall. Det vil si at de er laget for å veie minst mulig, og tåle mest mulig. Skivens sliteområde er i høykarbon stål, som sikrer lengre levetid, og har bedre toleranser for varme. Samtidig er resten av skiven produsert i en aluminiumslegering som sparer vekt"

Disse ligger på ca 1200 pr stk, men har ingen aning angående NK og kvalitet.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...