Gå til innhold

Noen som har erfaring med å hande fra Autodeler.co.no??


dopus
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har irritert meg en stund på skivene bak som mest sansynlig har fått ørlite kast i seg. Disse ble skiftet for 2-3 år siden, og er kjørt 25-30k km. Er orginal bimetall oe skiver og oe klosser.

Dem er nå slik at dem hviner når det er fuktig ute når jeg rygger ut av gårdsplassen, og av og til når jeg legger full sving i lav hastighet/gangfart.

I den forbindelse har jeg vært inne på tanken på å skifte klosser og skiver.

Har tenkt å beholde bimetall skiver, og har tenkt å gå for Textar klosser, har da googlet litt og kikket innom diverse nettbutikker.

Autodeler.co.no er tysk nettbutikk, og det kommer moms og fortollingsgebyr  i tillegg på prisen, men dem er alikevel en god del billigere en nærmeste konkurent,

 

Til min bil, en 2013 520d touring så koster det :

TRW Bremseskive bakaksel, lakkert  todelt skive delenr DF6617S  594,84nkr  pr stk (pluss moms)

TEXTAR Bremsekloss sett bakaksel, klargjort for slitasjeindikator, med bremsecaliperskruer, med tilbehør delenr 2456101, 382,57nkr  pr sett (pluss moms)

 

frakt er 220

moms kommer jo i tillegg, det samme gjør fortollingsgebyr.

Dette blir selv etter mom og gebyrer en god del billigere en andre konkurenter.

Så da er det store spørsmålet....Har andre her på forumet handlet fra denne nettbutikken??? Hvilken erfaring har dere som eventuelt har handlet der med denne nettbutikken.

Om leveringstid er en uke eller to spiller ikke noe rolle, da skivene jeg har fungerer helt greit enda, bortsett fra den iriterende hviningen,

 

Hvis dette innlegget er postet i feil katogori, så må gjerne admin flytte den til korrekt område/katogori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RemyNG skrev:

Sjekk eurodel.no ja. Veldig grei leveringstid, prisene er som autodoc bare med moms. Frakt fra 89kr. Bruker de mye nå. Og kjempe fornøyd. 

 

samme bremseskive hos Eurodel kr 1675 pr stk. Bremseklosser 875 Til sammen : 4225 for to skiver og et sett med klosser hos eurodel

Samme varer hos autodeler.co.no kr 1707+220(frakt)+481,75 (moms på deler og frakt)+149 (fortollingsgebyr) =2557,75

En prisforskjell på samme varer (med eksakt samme varenr) på kr 1667,25.

 

Ganske mye å spare, derfor jeg er litt nyskjerrig på denne nettbutikken.

 

Er jo ikke akkurat black friday varer dette, men kan jo håpe at noen av dem norske delebutikkene kjører noe prosent rabatter da :bmw:

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper mye deler fra Autodoc, men da gjennom en av de andre nettbutikkene deres. De eier mange nettbutikker med forskjellige navn.

Selv bruker jeg buycarparts.co.uk. De viser priser inkl 20% mva, men så trekker de fra mva før de sender det. Sammenlignet med  autodoc.co.no sparer jeg ofte en del. Eid av samme konglomerat, og pakkene jeg får på døra står det Autodoc på :) 

Som sagt av andre i tråden roter Autodoc innimellom med delene de sender. Har selv opplevd at de ikke hadde en vare på lager likevel, og derfor bytter den ut med samme del fra et annet merke uten å si ifra. Autodoc hevder alltid at merket de har byttet ut delen med er bedre, men der kan man være uenig :) Alt sammen sendes fra Tyskland. Tar vel litt over en uke fra bestilling til det er framme. Har klaget på noen deler, og da har de alltid vært greie med refusjon, man må bare sende inn litt dokumentasjon først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet en del fra autdeler.co.uk og autodoc.co.no. Bestilte noen m-sport dempere i fra sachs her fikk jeg 2 forskjellige dempere, og fjærer, viste seg at de hadde et lite på problem med nr de var linket opp mot høyre og venstre. så det hele endte med at alt ble returnert jeg måtte betale for returen og tok laang tid før pengene var tilbake på konto. Jeg har hatt noen ganger flaks med eurodel, men man skal ikke stole på det som kommer opp ved bruk av regnr. Bestilte en vannpumpe og en termostat på regnr, det kom jo selvfølgelig feil del, så måtte opp på romnes og hente en ny en denne kostet da det dobbelt av hva den kostet hos gs og koed. og 3 ganger så mye som hos eurodel, i å med at jeg ba dem og sjekke at den passet bilen, så ble de veldig vrange til tross for at riktig del ikke kom opp i det hele tatt. fikk vannpumpe til 10 mod og ikke 11 mod som jeg har. endte med at jeg solgte den med tap på finn. så billig vannpumpe ble dyr. Hadde også et tilfelle ved eurodel der det stod at mobil1 super 3000 var godkjent med ll04 men det viste seg og ikke stemme. her ble det mye frem og tilbake på gebroken norsk. så fikk til slutt kontakt med mobil 1 som kom med forslag at de sendte meg ny olje. Forslaget fra euro del var at jeg måtte sende i retur og kjøpe på nytt og at jeg tok kostnaden med retur. Så er mulig vis du er bmwccn medlem at du får gode rabatter hos lokale sjapper også men har jo lett for bli feil der også vis de ikke er veldig på bmw slik som GS bildeler og Koed. ellers kan det være greit og dobbel sjekke at det er riktige deler man bestiller, igjenom etk eller produktlistene fra levrandør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så konklusjonen her er at det er rimligere å handle fta autodel.co.no. men at en løper risikoen med å få feil deler.

Etter å ha letet langt bak i hukommelsen så husker jeg at faktisk hadde handlet der en gang for en del år siden. Et nav til en saab. Det kom  aldri noe moms og fortollingsgebyr på varen. Selv om det skulle det, og jeg hadde beregnet det i totalprisen.. Sikkert bare flaks. Men det var rett vare., og ca 1.5 uke lev.tid.

 

Hmm får se om det dukker opp noen gode kampanjer i forbindelse med black friday først. Støtter norsk butikk dersom prisforskjellen ikke er for stor. Har ingen hast dette.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sand1 skrev:

Har handlet en del fra autdeler.co.uk og autodoc.co.no. Bestilte noen m-sport dempere i fra sachs her fikk jeg 2 forskjellige dempere, og fjærer, viste seg at de hadde et lite på problem med nr de var linket opp mot høyre og venstre. så det hele endte med at alt ble returnert jeg måtte betale for returen og tok laang tid før pengene var tilbake på konto. Jeg har hatt noen ganger flaks med eurodel, men man skal ikke stole på det som kommer opp ved bruk av regnr. Bestilte en vannpumpe og en termostat på regnr, det kom jo selvfølgelig feil del, så måtte opp på romnes og hente en ny en denne kostet da det dobbelt av hva den kostet hos gs og koed. og 3 ganger så mye som hos eurodel, i å med at jeg ba dem og sjekke at den passet bilen, så ble de veldig vrange til tross for at riktig del ikke kom opp i det hele tatt. fikk vannpumpe til 10 mod og ikke 11 mod som jeg har. endte med at jeg solgte den med tap på finn. så billig vannpumpe ble dyr. Hadde også et tilfelle ved eurodel der det stod at mobil1 super 3000 var godkjent med ll04 men det viste seg og ikke stemme. her ble det mye frem og tilbake på gebroken norsk. så fikk til slutt kontakt med mobil 1 som kom med forslag at de sendte meg ny olje. Forslaget fra euro del var at jeg måtte sende i retur og kjøpe på nytt og at jeg tok kostnaden med retur. Så er mulig vis du er bmwccn medlem at du får gode rabatter hos lokale sjapper også men har jo lett for bli feil der også vis de ikke er veldig på bmw slik som GS bildeler og Koed. ellers kan det være greit og dobbel sjekke at det er riktige deler man bestiller, igjenom etk eller produktlistene fra levrandør. 

Dem jeg fant prisene på er oppgitt kompatible med oe nr fra oe delekatalogen for min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...