Gå til innhold

Anbefalt høyde på senkefjærer/coilovers?


Baugis
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt en e90 316d 2011 mod og ønsker å få den litt lavere. Er veldig usikker på hva slags høyde på senkefjærene som er "best". Ønsker ikke at det skal subbe over alt, men lavt nok til at det merkes og ser greit ut. Har sett litt på 35/25, men usikker på om det blir for lite? Om det er bedre med 45/30 for at det skal merkes.

Hvis folk har bilder av deres bil med senkesett på settes det veldig pris på hvis dere deler med hva slags høyde dere har valgt. Takk for svar på forhånd.

Endret av Baugis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er grei høyde er veldig individuelt. Noen vil så langt ned som mulig. Helst der deler av dekksiden forsvinner bak skjermen. "Slammed" er det vel ungdommen kaller det. Da må man gjerne over på justerbart, og da helst luft, ettersom kjørehøyde og "showhøyde" ikke er det samme. Selv har jeg lite til overs for denne trenden, da det gir meg assosiasjoner til knekte fjærer og overlast, men så begynner jeg å bli gammel og sur også. Liker best når karosseriet ligger harmonisk over hjulene, med ca konstant avstand mellom hjulbue og dekk i "hele buen", samt foran og bak.

Justerbart blir forøvrig fort relativt kostbart i seg selv, men det kan i tillegg potensielt medføre plassproblemer for hjulene, ettersom de gjerne bygger mer. Da blir det mindre hjul eller valsing...

Finnes masse bilder på nett om dette, så bare å google,

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...