Diesel4life Skrevet November 16, 2020 Share Skrevet November 16, 2020 (endret) Hei hei Jeg har nå byttet kjøleveske på min '97 e39 tds og har da fylt sikkert rundt 14 liter men tanken blir alltid tom etterhvert. Jeg har aldri sett kjøleveske dam på gulvet og olja ser fin ut, ikke noe kjøleveske i den. Jeg prøvde å flushe alt av det gammle ut før jeg satt i ny veske. Bilen har også ny vannpumpe. Det ryker ikke hvitt ut av eksosen eller Noe tanker om hva som foregår? Endret November 16, 2020 av Diesel4life Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 16, 2020 Share Skrevet November 16, 2020 Definer "etterhvert". GS sin kalkulator sier 10L, sikkert noe i den dur du skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel4life Skrevet November 16, 2020 Forfatter Share Skrevet November 16, 2020 Når jeg mener "etterhvert" så har motoren kjørt noen kilometer og sugd i seg mer kjøleveske ville jeg tro, slik at tanken man fyller opp i blir tom. Jeg har fylt mer enn 10 liter og det bekymrer meg. Derimot mener jeg at jeg fikk alt av det gamle ut før jeg helte opp i nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 16, 2020 Share Skrevet November 16, 2020 Sjekk for sprekker og følg med på lekkasjer når motoren er varm. Ikke uvanlig med sprekker i gamle plastdeler. Lekker ofte når kjølevæsken er over et visst nivå eller kun når det er varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 16, 2020 Share Skrevet November 16, 2020 Dog e34 Tds ,men byttet vannpumpe og der måtte jeg nærmest true i 8 liter og den har holdt seg stabil nå etter noen mil . Støtter og E.C her for utsjekking av div slanger . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå