Runeop Skrevet November 22, 2020 Share Skrevet November 22, 2020 Hei Jeg har en 2008 X3 den har startet å vibrere. det skjer når jeg kjører mellom 70 og 90 kmt. Det har ikke noe å si om den går på sommer eller vinterhjul og det er ikke hele tiden, det kommer oftest når veien er sporete/slitt. Jeg har skiftet skiver og har riktig med luft i hjulene, bilen har akkurat hvert på eu kontroll og da fant vi ingenting som var feil i forstillingen. Er det noen her som har noen forslag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 22, 2020 Share Skrevet November 22, 2020 Hvor vibrerer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runeop Skrevet November 22, 2020 Forfatter Share Skrevet November 22, 2020 Det vibrer i rattet men egentlig hele bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 22, 2020 Share Skrevet November 22, 2020 Vibrering i hele bilen er kanskje mellomaksel eller dårlige støtdempere? Men kom problemet plutselig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runeop Skrevet November 22, 2020 Forfatter Share Skrevet November 22, 2020 Jeg trodde det var skivene for det ble bedre da jeg bremset ned og skiftet disse da, ble ikke bedre. Skiftet jul ikke bedre da heller. Hører litt lyd bak i bilen av og til. Sjekket forstilling godt på siste eu kontroll fant ikke noe feil. Da jeg la om til vinterhjul sjekket jeg støtdemperne for lekkasje og det var det ikke. Må komme meg under og ta en kikk på mellomakslingen. Bilen har gått 157 000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 23, 2020 Share Skrevet November 23, 2020 Har bilen gått 157000km på samme understell? Altså ikke noe av foringer/bærearmer er byttet? Enkelte foringer kan bli slappe uten at det kjennes slik ut på kontroll. Evt om det står noe uoriginalt av middels kvalitet, så kan det bli dårlig fort. Ettersom du skriver at problemet blir mindre ved bremsing, så er det lite trolig at feilen ligger der. (Kast i skiver gir som regel mer vibrasjon når du bremser. Og sålenge du har prøvd med begge hjulsett, er neppe hjulene problemet heller. (Med mindre begge hjulsettene er uorignale, og du har montert de uten senterringer). Brems vil "stramme opp" foringene i forstillingen, slik at en evt slakk der potensielt vil kunne gi mindre symptomer akkurat i oppbremsingsøyeblikket. Mistanken går da mot indre foring på casterstaget. Det blir ren synsing, men om du først famler i blinde, så ville jeg nok rettet fokuset dit. Det kan selvsagt være mellomaksling og dempere også, men jeg ville trodd fenomenet ville være mer konstant da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå