Flataas Skrevet November 27, 2020 Share Skrevet November 27, 2020 (endret) Hei Finnes nok flere slike tråder her men spør på nytt😅 Hva skal en 05' E61 525d normalt ligge på i temp i skjultmenyen? Har nettopp skiftet EGR termostaten samt montert en Audi/VW termostat på ene slangen til varmeveksleren til girkassen etter mye søking på nettet. Vet at hoved termostaten skal åpne ved 88C, EGR termostaten ved 70C og den ettermonterte termostaten ved 80C. Har ikke skiftet termostaten som står på vannpumpen men opplevde at bilen ble varmere ved skifte av EGR termostaten samt moddinga i vedlagt link. https://forum.bmw5.co.uk/topic/132447-inline-thermostat-mod-to-fix-the-gearbox-heat-exchanger-write-up/ Endret November 27, 2020 av Flataas ohansen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 27, 2020 Share Skrevet November 27, 2020 Jeg vil si 80-92 er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet November 27, 2020 Forfatter Share Skrevet November 27, 2020 57 minutter siden, Otis skrev: Jeg vil si 80-92 er ok. Må nok bytte termostaten på vannpumpa og da, ligger rundt 75C under kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 27, 2020 Share Skrevet November 27, 2020 75 er helt på kanten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet November 27, 2020 Forfatter Share Skrevet November 27, 2020 1 time siden, Otis skrev: 75 er helt på kanten. Kan teste med termostaten fra 35d'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 27, 2020 Share Skrevet November 27, 2020 Sjekka på min for et par dager siden, var rundt 83 grader da jeg kom hjem og parkerte etter å ha vært på butikken, ca. 15 min kjøring hver vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet November 27, 2020 Forfatter Share Skrevet November 27, 2020 4 minutter siden, E.C. skrev: Sjekka på min for et par dager siden, var rundt 83 grader da jeg kom hjem og parkerte etter å ha vært på butikken, ca. 15 min kjøring hver vei. Vil nok anta at det er hoved termostaten som fjusker her da. Har som sagt helt ny EGR termostat å termostaten inni varmeveksleren er utelukket mtp den jeg ettermonterte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohansen Skrevet November 28, 2020 Share Skrevet November 28, 2020 (endret) På 27.11.2020 den 6.29, Flataas skrev: Hei Finnes nok flere slike tråder her men spør på nytt😅 Hva skal en 05' E61 525d normalt ligge på i temp i skjultmenyen? Har nettopp skiftet EGR termostaten samt montert en Audi/VW termostat på ene slangen til varmeveksleren til girkassen etter mye søking på nettet. Vet at hoved termostaten skal åpne ved 88C, EGR termostaten ved 70C og den ettermonterte termostaten ved 80C. Har ikke skiftet termostaten som står på vannpumpen men opplevde at bilen ble varmere ved skifte av EGR termostaten samt moddinga i vedlagt link. https://forum.bmw5.co.uk/topic/132447-inline-thermostat-mod-to-fix-the-gearbox-heat-exchanger-write-up/ Jeg har akkurat bestilt EGR og hovedtermostat. Jeg ville vente med varmeveksler for å se om jeg slapp unna der, men med denne løsningen så er det jo en mye enklere jobb Veldig kjekt! Termostat kan man finne her dersom noen andre også vil prøve løsningen. https://www.eurodel.no/catalogsearch/result?searchby=product&q=4E0121113 Endret November 28, 2020 av ohansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet November 28, 2020 Forfatter Share Skrevet November 28, 2020 8 minutter siden, ohansen skrev: Jeg har akkurat bestilt EGR og hovedtermostat. Jeg ville vente med varmeveksler for å se om jeg slapp unna der, men med denne løsningen så er det jo en mye enklere jobb Veldig kjekt! Har ikke funnet noen artikler eller forum innlegg som tilsier at problemet med termostaten i varmevekslerene er fikset så derfor kjøpte jeg bare en slik termostat å monterte den. Delenr til termostaten og klemmene er i det andre forum innlegget jeg linka til. Fant tak i delene på eurodel til 300ish kroner totalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohansen Skrevet November 28, 2020 Share Skrevet November 28, 2020 Nei, det ser ut til at det er en design/følgefeil som ikke er så lett å bli kvitt. Men løsningen med termostat i slangen var jo kreativ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet November 28, 2020 Forfatter Share Skrevet November 28, 2020 53 minutter siden, ohansen skrev: Nei, det ser ut til at det er en design/følgefeil som ikke er så lett å bli kvitt. Men løsningen med termostat i slangen var jo kreativ! Kreativ og fungerende løsning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå