Robin L Skrevet Desember 18, 2020 Share Skrevet Desember 18, 2020 (endret) hei, jeg har en 2002 modell e39 525d som plutselig stoppet. viste seg at motoren ikke fikk diesel. byttet da pumpen i tanken, og den fyret tvert igjen. men nå kommer det motorlampe etter kort tid når jeg starter bilen og kjører. da går den meget røft, og ryker mye. starter den så på nytt, og da virker alt til å være i orden igjen. feilkoden jeg fikk var 1195 rail pressure regulator og 1090 rail pressure control. jeg målte returen på dysene og så at det var 3 dyser som ga tydelig mer enn de andre, så jeg kjøpte 6 dyser som tilsynelatende skulle være ok ( man vet vel egentlig aldri hva man får). monterte disse og nå får jeg nye feilkoder : 1613 smooth running controller alt 1090 og 1095. jeg merker at motoren rister mye ved igangsetting, den går ikke så jevnt som den skal. nå, når den er kald så får jeg nødmodus flere ganger fram til den blir varm. da går den fint uten å gå i nødmodus, men rister noe ved igangsetting. har ikke tatt å målt retur på de nye dysene jeg monterte da jeg var ivrig på å ta en prøvetur. en annen ting jeg merket, er at den går i nødmodus med en gang bilen motorbremser i bratt nedoverbakke, om det gir noen indikasjoner. har brukt så mye penger på bilen i det siste med bla lysmodul og gm modul som røk, at jeg begynner å bli litt lei av å kaste penger på den. håper at dette kan være en "rimelig fiks" alle tips tas imot med takk. litt synd å måtte skrote en bil som er så god, når den virker bilder fra når den går ok: Endret Januar 15, 2021 av Robin L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 18, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2020 Bilder fra da den fusker og går på tomgang: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 15, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2021 oppdatering: bilen er i orden etter bytte av dieselfilter og railtrykksensor E.C., ogee1 og Otis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå