Gå til innhold

Diagnoser en BMW på 30sekunder

Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Warning: Ja dette kan tolkes som reklame, men NEI jeg er ikke sponset eller bedt om å gjøre dette. Jeg har bare troen på at dette er positivt og bra for alle som diagnostiserer BMW'er.

Jeg har en del erfaring med AutoData og AutoFrontal. De har en imponerende database med Teknisk Data og Bulletenger for de fleste Europeiske biler inkl. BMW. Jeg har fulgt med på Youtube-kanalen til "Diagnose Dan" som viser i detalj hvordan man diagnostiserer og fikser biler. Ikke bare å diagnostiserer men også forklarer hvordan ting fungerer. Spesielt dette med Can-bus og moderne elektronikk.
Nå har Diangnose Dan gått i samarbeid med Auto Frontal og laget en pakke der mekanikere rundt i spesielt Europa deler erfaringer. Mange feil som oppstår er noe mange andre har opplevd tidligere og har funnet løsning på hvordan fikse problemet. Hvorfor finne opp kruttet flere ganger?
DDTSB er en database der man søker på Feilkoder eller symptomer og så kan man få treff på årsaksbeskrivelse og veilednining for fiks.
Det er nå en konkurranse der man svarer på et enkelt spørsmål og kan vinne 1 år abo på DDTSB.

Jeg vil derfor anbefale både Auto Frontal. DDTSB og Youtube-kanalen Diagnose Dan.
https://www.ddtsb.com

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, så den der jeg også. Ser veldig bra ut. Liker jo at den er levende.

Men alle tsb må meldes inn av mennesker  og noen må godkjenne dette og legge det ut. Så det er en feilkilde.

Men det virker jo å være bra, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DiagnoseDan har mye bra og dette er absolutt noe å vurdere for de viderekomne. Mulig å spare en hel del tid på feilsøking. 4500 NOK er lite for proffe, men for de fleste hobbymekanikere og de som kjører bmw, men som egentlig har Yaris-budsjett blir det fort uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...