kent_hugo Skrevet Januar 3, 2021 Share Skrevet Januar 3, 2021 Hei. Har en e34 535i som noen ganger fusker grovt ved pådrag, altså den er påvei å dø heilt, og ved tomgang er det såvidt den holder seg gående. Noen ganger går den heilt fint, på tomgang og ved pådrag. Har nylig byttet lambda og plugger, tenningen er riktig, skal bytte luftfilter og bensinfiøter men tviler dette vil gjøre noe forskjell. Lmm er også ikke problemet. når jeg prøver å bare cruise i 80kmt, så driver den å jager, altså mister krefter og får de igjen, og noen ganger går den helt fint. Lurer på hvordan man sjekker fordeler og ledninger om de er gåen? Dette har eg enda ikkje sjekka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Januar 4, 2021 Share Skrevet Januar 4, 2021 Den eneste måten og sjekke fordelerlokk og rotor på er og ta det opp og se. Sjekk tilstand på alle pinnene i fordelerlokket, spesielt om den i midten er ødelagt. Tennkablene er det sjelden ryker. Men det kan også være falskluft. Sjekk den kraftige slangen fra LMM til innsuget. sjekk også de andre slangene i tilknytning til dette. Nr. 8, 10 og 13 her. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=HD11-EUR-07-1990-E34-BMW-535i&diagId=13_0167 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Januar 4, 2021 Share Skrevet Januar 4, 2021 Jeg støtter Rune K i hans sine tips her ,samtidig ville jeg og sjekket pluggledningene nøye. Hadde nøyaktig samme problemet på min her . Fordelrlokket og rotor var søppel altså slitt. Byttet dette ,noe bedre men fremdeles kødden. Den ene pluggledningen var da gåen dvs hetta var løs fra ledning . Et bytte av den gjorde ting bra. Regner med du og har sjekket vakuumslange fra btr til under innsug ? Skal være en tynn en til der men husker ikke helt hvor den går . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kent_hugo Skrevet Januar 11, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2021 Har nå buttet rotor og fordelingslokk, sjekket gap på tenkplugger, alle ledninger er ok, vakumlekkasje fann eg ingenting av, bensinfilter e bytta og luftfilter merka at fjuskibga kjem ette eg he kjørt den litt «hardt» og når fiuskinga er der, så når eg gir full gass så forsvinner fjuskinga, men cruisa eg så kjem den. Noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå