Gå til innhold

Diverse feilkoder e39 525i


Kolstad Jr.
 Share

Anbefalte innlegg

Litt spesielt med de gule som heter "exhaust emperature before/after cat" da de ikke er aktive. Har du fikset noe der?

Ser for meg de kan skape de andre røde problemer, utenom "radiator outlet" det er noe annet.

Ellers kan det være falskluft en plass.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Otis skrev:

Litt spesielt med de gule som heter "exhaust emperature before/after cat" da de ikke er aktive. Har du fikset noe der?

Ser for meg de kan skape de andre røde problemer, utenom "radiator outlet" det er noe annet.

Ellers kan det være falskluft en plass.

Hmm, falskluft er en mulighet, har ikke sjekket noe enda, kun lest av feilkoder.

4 timer siden, E.C. skrev:

Rich = drukner i bensin. Gir du gass så jevner du det ut med mer luft. Radiatorsensor kortslutta = kanskje bilen tror at det er -40 og derfor prøver å gi mer bensin.

Kan være, men den radiatorsensor feilen har vært der lenge, motorlampe, forbruk og start-tull har nylig kommet 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Feilen er her enda, vært på verksted til feilsøking 2 ganger.

Temp. Sensor er byttet, ingen endring.

Lambda er sjekket av verksted og funnet i orden.

LMM er testet og funnet i orden.

Plugger er byttet, ingen endring.

Symptomer:

Motorlampe lyset smått (misfire på nesten alle silyndre). Tungstartet og går ikke på tomgang når kald.

Bilen får feil blanding av luft/drivstoff, gir man litt mer enn ca. 25% gass, så går den svært dårlig og nøkker smått.

Dette er de eneste feilkodene som kommer opp nå (bortsett fra misfire i ny og ne) og verkstedet sliter med å finne ut hvorfor 🤷😕

Screenshot_20210503_215519_com.iViNi.bmwhatLite.thumb.jpg.42bbcfa3cd3d65dca812496226a07a08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, E.C. skrev:

Dyse(r) som leverer for mye/lekker. Lukter det uforbrent bensin av eksosen også?

Det må jeg sjekke opp, ikke tenkt på det 🤔 Den kan virke som den får for mye bensin ja, men har ikke lagt merke til noe spesielt sort eksos 🤷

Vil dette kunne gi feiltenning på alle silyndrene også? Uten noen spesiell sammenheng eller rekkefølge?

 

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, E.C. skrev:

Angående "temp-sensor byttet", fant man en sensor som ga usannsynlige verdier og byttet den? Har man sett på verdiene fra denne sensoren og at de virker ok?

 

Akkurat nå, E.C. skrev:

Angående "temp-sensor byttet", fant man en sensor som ga usannsynlige verdier og byttet den? Har man sett på verdiene fra denne sensoren og at de virker ok?

Dette var vel "inlet temp sensor" eller noe slikt hvis jeg husker rett.. Denne sensoren har gitt feilmelding helt siden bilen ble kjøpt, og bilen fungerte feilfritt i nesten 1 år før dette nåværende problemet dukket opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt unormalt at alle skulle være dårlige. Har de på verkstedet lest av fuel-trim?

Temp-sensor på innsuget kan ha litt å si, men neppe så ille, den du hadde feil på i første post så ut til å være kjølevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, E.C. skrev:

Litt unormalt at alle skulle være dårlige. Har de på verkstedet lest av fuel-trim?

Temp-sensor på innsuget kan ha litt å si, men neppe så ille, den du hadde feil på i første post så ut til å være kjølevann.

Usikker på fuel trim, skal se nærmere på det.

Du har rett, var til kjølevann.

Verkstedet har ikke kommet lengre pr. Dags dato..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...