Gå til innhold

Mystisk Oljelekkasje?

RemyCoupe1s
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min lekker fra et eller annet sted men jeg klarer ikke finne feilen. mistenker oljelekkasje pga olja forsvinner nesten umiddelbart etter fylling. typ 2 uker så er det tomt. Dette er dyrt og irriterende og vil veldig gjerne ha fått en mening av noen som kanskje forstår seg bedre på det. på bildene er området jeg tror lekken kommer fra men jeg vet ikke om det stemmer. har en 2008 bmw 1 serie coupe 118d.

F9C33F16-7A76-417E-A918-8225A31E2C92.jpeg

82BF8971-5A2D-4984-80BF-BEB17B96111A.jpeg

B2A85043-12E4-483F-AF03-510F8D4C8068.jpeg

Endret av RemyCoupe1s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øverste bildet ser du en 30mm fleks-slange i hardplast Denne er koblet til like under oljepåfyllingen og kobles inn mot intercooler. Dette er en oljedamp-retur-slange og denne er kjent for å sprekke i selve påkoblingen oppe. 

Dra av støydekslet øverst og gjør en skikkelig inspeksjon.
Et annet alternativ er at toppdekselet som er i plast har sprukket. Dette er også vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2021 den 16.08, Mons1 skrev:

I det øverste bildet ser du en 30mm fleks-slange i hardplast Denne er koblet til like under oljepåfyllingen og kobles inn mot intercooler. Dette er en oljedamp-retur-slange og denne er kjent for å sprekke i selve påkoblingen oppe. 

Dra av støydekslet øverst og gjør en skikkelig inspeksjon.
Et annet alternativ er at toppdekselet som er i plast har sprukket. Dette er også vanlig.

oida såpass! bra forklart tusen takk skal så klart se på det!👍🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...