RemyCoupe1s Skrevet Januar 7, 2021 Share Skrevet Januar 7, 2021 (endret) Bilen min lekker fra et eller annet sted men jeg klarer ikke finne feilen. mistenker oljelekkasje pga olja forsvinner nesten umiddelbart etter fylling. typ 2 uker så er det tomt. Dette er dyrt og irriterende og vil veldig gjerne ha fått en mening av noen som kanskje forstår seg bedre på det. på bildene er området jeg tror lekken kommer fra men jeg vet ikke om det stemmer. har en 2008 bmw 1 serie coupe 118d. Endret Januar 7, 2021 av RemyCoupe1s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 7, 2021 Share Skrevet Januar 7, 2021 Håper du har en tydelig flekk under bilen om det forsvinner 1l hver 14 dag og du mener det lekker ut av motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 7, 2021 Share Skrevet Januar 7, 2021 Må jo demonere deksler og sånt da får å se bedre, men ser jo nesten ut som pakning til oljefilterhus.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyCoupe1s Skrevet Januar 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2021 3 timer siden, TRF skrev: Håper du har en tydelig flekk under bilen om det forsvinner 1l hver 14 dag og du mener det lekker ut av motor... Det har jeg, drypper godt av den og ligger mye i understellopphenget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyCoupe1s Skrevet Januar 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2021 3 timer siden, Reef89 skrev: Må jo demonere deksler og sånt da får å se bedre, men ser jo nesten ut som pakning til oljefilterhus.? takk for svar, burde jeg demontere under ifra tror du og se opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 7, 2021 Share Skrevet Januar 7, 2021 Ovenfra eller begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyCoupe1s Skrevet Januar 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2021 1 minutt siden, Reef89 skrev: Ovenfra eller begge deler. den er grei. takk skal du ha:) er lite god på bil men får prøve meg frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 8, 2021 Share Skrevet Januar 8, 2021 I det øverste bildet ser du en 30mm fleks-slange i hardplast Denne er koblet til like under oljepåfyllingen og kobles inn mot intercooler. Dette er en oljedamp-retur-slange og denne er kjent for å sprekke i selve påkoblingen oppe. Dra av støydekslet øverst og gjør en skikkelig inspeksjon. Et annet alternativ er at toppdekselet som er i plast har sprukket. Dette er også vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyCoupe1s Skrevet Januar 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2021 På 8.1.2021 den 16.08, Mons1 skrev: I det øverste bildet ser du en 30mm fleks-slange i hardplast Denne er koblet til like under oljepåfyllingen og kobles inn mot intercooler. Dette er en oljedamp-retur-slange og denne er kjent for å sprekke i selve påkoblingen oppe. Dra av støydekslet øverst og gjør en skikkelig inspeksjon. Et annet alternativ er at toppdekselet som er i plast har sprukket. Dette er også vanlig. oida såpass! bra forklart tusen takk skal så klart se på det!👍🏽 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå