Gå til innhold

Bytte CIC enhet for mulighet til Norges kart og fm?

Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, awt skrev:

Er nok for gammel SW på CIC, kan evt. prøve med DVD.

Å bytte CIC fungerer, men det er noe styr å få til navidelen på en CIC som ikke hører til bilen.

Ja kan jo prøve teste ut med dvd. Angående bytte cic, hvis cic byttes til en med like tilkoblinger bak som gammel enhey, vil det da bli noen problemer med navidelen? Finnes jo et hav av cic enheter, men så lenge det er en lik type som den som tas ut vil vel navi virke som normalt etter koding? Eller hva kan by på problemer ved navi delen? Alt av moduler osv sitter jo i cic og ikke som på de eldre bmwene som hadde egne moduler her og der og egne dvd lesere for navi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navi har en egen aktiveringskode som er spesiell for bilen, setter du inn en CIC fra en annen bil vil denne derfor bli deaktivert.

Dette kan løses med emulator eller litt mer hardcore koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, awt skrev:

Navi har en egen aktiveringskode som er spesiell for bilen, setter du inn en CIC fra en annen bil vil denne derfor bli deaktivert.

Dette kan løses med emulator eller litt mer hardcore koding.

Ok men det bør ikke bli noen problem. Har snakket med Bimmerupgrade Norway som har sagt de kan ordne koding. Det eneste de trodde var at det ikke er sikkert cic kan byttes uten å bytte kabler, om Japan cic har andre kontakter enn euro cic. Men det ser jeg fort når jeg tar ut spiller for å teste. Hvis jeg finner en delebil med cic er det sammen om jeg finner en med cic eller cic mid? (Så lenge kabler passer bak på spiller og om spiller er fra en nyere e9x og ikke eldre enn den cic jeg har) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en CIC enhet som har en fm frekvens, på en frekvens som ikke brukes her i landet, 76-88 (Her har vi 88-106)

Du er selvsagt klar over at vi ikke lenger bruker FM her i landet? Så Radioen vil uansett ikke fungere (unntatt på noen nærradiostasjoner, og kun inntil videre). Så stusser litt på hvorfor du vil bruke tid på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Basse Lusk skrev:

Du er selvsagt klar over at vi ikke lenger bruker FM her i landet? Så Radioen vil uansett ikke fungere (unntatt på noen nærradiostasjoner, og kun inntil videre). Så stusser litt på hvorfor du vil bruke tid på dette.

Fult klar over at fm er stengt, men verdt å merke seg at fm fortsatt virker og lokale radiostasjoner sender på fm. Så da er det greit å kunne bruke det. I sverige virker det også. ikke mye tid med tanke på finne ut av dette. Er bare bytte cic så får jeg brukbart kart og da også norsk fm.

Men når man på noen bmw modeller har mulighet til å endre fm i radioen med noen knapper så er det greit å teste om man kan det på min radio.(noe jeg fant ut at ikke går på cic) At fm er som det er på bilen er ikke noe problem, for bruker bare alternativer til å spille fm/nettradio. Å bytte cic blir i hovedsak for å få brukt nyeste kart i idrive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, men navisystemet på CIC var jo utdatert allerede da bilen var ny for 12 år siden ... Hvis du ikke har noen spesielle ønsker om å holde bilen "original", har du vurdert å bytte ut bare skjermen, med en Android-skjerm? Da vil du jo få både DAB+ og moderne navi, samtidig som alt annet beholdes originalt (du beholder radio-enheten etc.). Se på denne: https://www.aliexpress.com/item/32898657670.html

Jeg har gjort dette på min bil (E87 CCC), samme årsmodell som din.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Basse Lusk skrev:

Skjønner, men navisystemet på CIC var jo utdatert allerede da bilen var ny for 12 år siden ... Hvis du ikke har noen spesielle ønsker om å holde bilen "original", har du vurdert å bytte ut bare skjermen, med en Android-skjerm? Da vil du jo få både DAB+ og moderne navi, samtidig som alt annet beholdes originalt (du beholder radio-enheten etc.). Se på denne: https://www.aliexpress.com/item/32898657670.html

Jeg har gjort dette på min bil (E87 CCC), samme årsmodell som din.

Har vært borti de skjermene før, syntes ikke det virker noe bra av min erfaring. Har tidligere montert avin og det virket veldig dårlig i den 650 e63 det ble montert i. Mulig det finnes nye bedre modeller nå idag. Cic er mulig gammeldags men vil ikke si det er utdatert når kart enda finnes og flere andre muligheter er tilgjengelige. Men skal sjekke litt alternativer😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...