Gå til innhold

X3 starter ikke

Myndighetene
 Share

Anbefalte innlegg

Da ser det ut som at det kun kan registrere og ikke bytte, litt som forventet til prisen.

Var nok ikke det beste tilbudet du fikk hos Vianor nei. Jeg kjøpte 95Ah AGM hos Thansen til under 2000kr. Det er nå på tilbud til ca. 2000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket litt på denne tråden siden jeg slev "sliter" med litt strømtap på min E83. Vil bare følge opp E.C. som flere ganger har spurt om du har målt strømtap - er det utført ? (det er vel det første feilmelding indikerer)

Og da er spørsmålene til dere som har mer peiling enn meg, hva er akseptabelt strømtap ? Min måler til til 50mA (0,05 A) !

Endret av WolfM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke om det er strømtrekk over 30mA eller 80mA som blir flagget som høyt av bilen. 50mA x 24t = 1,2Ah. Som igjen gir 36Ah på en måned, ergo skal en bil med et batteri i bra stand på 80+ Ah (uten høy selvutlading og kapasitetsproblemer) kunne starte bilen om den har stått i en måned (gitt 100% oppladet batteri i starten). Kanskje litt høyt med 50mA, men det bør ikke være et problem for en bil i daglig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.C. skrev:

Jeg husker ikke om det er strømtrekk over 30mA eller 80mA som blir flagget som høyt av bilen. 50mA x 24t = 1,2Ah. Som igjen gir 36Ah på en måned, ergo skal en bil med et batteri i bra stand på 80+ Ah (uten høy selvutlading og kapasitetsproblemer) kunne starte bilen om den har stått i en måned (gitt 100% oppladet batteri i starten). Kanskje litt høyt med 50mA, men det bør ikke være et problem for en bil i daglig bruk.

På E60/61 var det 80mA som var grensen før man fikk feilmelding leste jeg meg opp til da jeg slet med feilmeldinger på min for et års tid siden. På min målte jeg et trekk på 84mA uten at det ga meg noe problemer ut over feilmelding ved oppstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...