Gå til innhold

starte å kode

martinmah
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, vurderer å starte å leke meg litt med koding på min e39 02 mod. Fjerne us blink osv osv, men alle forumene og artikler jeg har sett på sier at obd2 til usb kabelen må ha en chip og noen sier det er bare å kjøpe fra ebay. Men noen som har en link eller noe til en god kabel som funker?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig så fungerer den kabelen du kjøper. Problemet tidligere, vet ikke om det enda er et problem, er at de dårlige Kina kablene, inneholder en falsk FTDI chip. Noe som resulterer i feile drivere og at selve chipen feil tidligere/raskere enn en ekte FTDI chip.

Jeg personlig har hatt godt hell med kabler fra Romania/Litauen på eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, martinmah skrev:

Supert, tusen hjertelig. Ser skikkelig bra ut de kablene og ikke så dyre heller :)

Kjøpte min der samt overganger osv. får flere år siden, det fungerer helt supert ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, martinmah skrev:

INPA og ncs og alle de der, koster de programmene mye eller er de gratis?

Begge deler.

@Otis har alt i sin signatur. Det kreves da litt datakunnskaper, flytte, utpakke av filer og div.  men følger med grei DIY.
Ellers har bcables også programmene billigt med bare "ett trykk" installasjon. Enklere blir det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, martinmah skrev:

Tusen takk for alle svar, setter veldig stor pris på det 😁 Blir en gøy lærdom dette 👍

Om det er noe du er usikker på så spør om det da det er veldig fort gjort å tukle til ting slik at bilen evt ikke starter osv.

Ser du skriver at du har en E39, får pa soft bmw scanner som og kan brukes til div koding, feilsøking osv. Kan føles mer oversiktlig og lettere enn Inpa, NCS osv...   Finnes mye info om Inpa, NCS, tool32, WinKFP osv på forumet og på internett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...