Froland Skrevet Februar 15, 2021 Share Skrevet Februar 15, 2021 Tenkte å skifte olje på automatkasse F25, noen som vet om man må ha dette verktøyet til fylle pluggen eller om det går å bruke en vanlig vinklet umbraconøkkel? Event noen som har en slik nøkkel å selge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 15, 2021 Share Skrevet Februar 15, 2021 Jeg ser for meg at dette verktøyet er mest for å kunne stramme med riktig moment på slutten da en momentnøkkel + 8mm hex pipe sikkert ikke får plass. Pluggen ser ut til å måtte strammes med 35 Nm. En linjal, en kalkulator, en vinklet unbrako nøkkel + en bagasjevekt så greier du sikkert å stramme det relativt riktig uten momentnøkkelen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet Februar 15, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2021 2 timer siden, E.C. skrev: Jeg ser for meg at dette verktøyet er mest for å kunne stramme med riktig moment på slutten da en momentnøkkel + 8mm hex pipe sikkert ikke får plass. Pluggen ser ut til å måtte strammes med 35 Nm. En linjal, en kalkulator, en vinklet unbrako nøkkel + en bagasjevekt så greier du sikkert å stramme det relativt riktig uten momentnøkkelen også. Takk for tilbakemelding E.C...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 15, 2021 Share Skrevet Februar 15, 2021 4 timer siden, Froland skrev: Tenkte å skifte olje på automatkasse F25, noen som vet om man må ha dette verktøyet til fylle pluggen eller om det går å bruke en vanlig vinklet umbraconøkkel? Event noen som har en slik nøkkel å selge? Vanlig vinklet umbrakonøkkel blir litt trangt, jeg brukte senest i dag en løs 8-10mm bits fra et biltemasett https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/bits/bitssett/bitssett-40-deler-2000031767 og brukte en leddnøkkel på 10mm enden for å trekke til. Viktigheten med 35nm ser jeg ikke helt da pluggen har en o-ring for tetting. Trekk til så den ikke løsner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet Februar 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2021 Hei 540is, takk for innspill Jeg var redd for at det kunne være trangt med en vanlig vinklet nøkkel ja. Godt forslag BTW, hvordan måler du temperatur på kassa ifm fylling til riktig nivå? Tenkte å bytte filter samtidig.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 16, 2021 Share Skrevet Februar 16, 2021 22 minutter siden, Froland skrev: BTW, hvordan måler du temperatur på kassa ifm fylling til riktig nivå? Tenkte å bytte filter samtidig.... Bruker diagnoseutsty som har mulighet for å lese ut datalister. Til nød så gjør vel ir termometer og jobben . 30-50 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet Februar 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2021 1 time siden, 540is skrev: Bruker diagnoseutsty som har mulighet for å lese ut datalister. Til nød så gjør vel ir termometer og jobben . 30-50 grader. 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet Februar 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2021 3 timer siden, 540is skrev: Bruker diagnoseutsty som har mulighet for å lese ut datalister. Til nød så gjør vel ir termometer og jobben . 30-50 grader. Siden vi er i gang....:-) Hva bruker du for å fylle olje ? Tenkte litt på denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 16, 2021 Share Skrevet Februar 16, 2021 Noe liknende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet Februar 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2021 Akkurat nå, 540is skrev: Noe liknende. Som feks? Denne må kjøpes fra USA, relativt dyr frakt..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 16, 2021 Share Skrevet Februar 16, 2021 Har en 5-6 av disse for forskjellige spesialoljer. Tror Bilxtra leverer de i Norge. https://www.sealey.co.uk/product/5637206209/3l-transmission-oil-filling-system Men for engangsbruk og om man har god tid funker denne og https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/pumper/sugepumpe-for-kjoretoyvasker-2000039991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet Februar 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2021 Suverent 540is, takker igjen for tilbakemeldinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå