Gå til innhold

Startproblemer M47N2.

Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, E.C. skrev:

Var ikke verre nei? I retrospekt så kunne du kanskje ha funnet ut av det ved å lese matetrykk på PC?

Retrospekt, er det noe i ISTA? Jeg kunne ikke finne none plass i ISTA eller INPA som kunne lese trykket fra matepumpa, men mulig jeg ikke kan det godt nok. Men kan heller ikke se at det er noen trykkmåling der heller eller? Nå får vi se når ny pumpe er montert. Spennende å se om den starter, men men jeg vil tro at det var feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, E.C. skrev:

Mente at man kunne se i INPA på M57 i alle fall.

Litt rart det. Kan ikke se at det er noen trykkfølere mellom tank og pumpe. Eneste trykkfølere jeg kan se er på rail. Finner kun drivstoff temp føler før HP pumpa. Mulig jeg ikke har fått med meg alt, men jeg letet ganske lenge i både ISTA og INPA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, E.C. skrev:

Mulig det ikke er det på M47, på M57 sitter det vel en på filteret i motorrommet.

M47 har dieselfilteret under bilen. Kjenner ikke til trykksensor der. Men matepumpen skal vel klare 3-4 bar? Måles det under en bar på rail, så hadde jeg sjekket tanken umiddelbart.

Edit: Dette er jo en E90, så da er det ikke sikkert at filteret er under bilen. Jeg tenkte på E46.

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mons1 skrev:

M47 har dieselfilteret under bilen. Kjenner ikke til trykksensor der. Men matepumpen skal vel klare 3-4 bar? Måles det under en bar på rail, så hadde jeg sjekket tanken umiddelbart.

Edit: Dette er jo en E90, så da er det ikke sikkert at filteret er under bilen. Jeg tenkte på E46.

Filter er under bilen og er helt nytt. Byttet for et par dager siden. Jeg kan ikke finne noen trykksensor andre plasser enn på rail. Matepumpe skal gi mellom 3 og 7,5bar, men den ga bare 0,5bar. Som du ser av tidligere innlegg så har vi funnet at fødepumpa er ødelagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Øyvind L. skrev:

Filter er under bilen og er helt nytt. Byttet for et par dager siden. Jeg kan ikke finne noen trykksensor andre plasser enn på rail. Matepumpe skal gi mellom 3 og 7,5bar, men den ga bare 0,5bar. Som du ser av tidligere innlegg så har vi funnet at fødepumpa er ødelagt. :)

Sjekket dette opp og nei det er ingen trykksensor som jeg kan se. Kanskje det er inni selve HP-pumpen?
Under bilen er det en for-varmer som filteret er koblet til. Dette gjør at det er umulig å sette filteret gale veien. På E46 er det ikke slik. Der oppdaget jeg at filteret sto gale veien og det er en retur-ventil som skal holde trykket oppe slik at det blir lettere å starte. Da funker det dårlig hvis filteret står galveien :-o
Jeg sette en knapp på matepumpen bak. Ikke sikkert at det er pumpen som det er noe galt med, men at slange/rør som er tilkoblet pumpen er lekk og dermed lekker ut trykket.
Jeg har sett at noen har byttet denne slangen med feil type slange som ikke tåler å være i tanken.

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...