Andy2578 Skrevet Mars 3, 2021 Share Skrevet Mars 3, 2021 Har en e61 520d 2008 som dør ut hele tia. Både på tomgang og mest under kjøring. Nykker voldsomt i bilen og dør helt ut. Slepper eg gassen så kommer den av og til igjen. Noen ganger må eg stoppe og starte bilen igjen. Har skjedd og den ikke vil starte. Da tar eg av batteriet litt og den starter igjen. Men nykker og stopper raskt igjen. Har bytta turbo for 1 mnd siden og det ble bedre litt. Kom samtidig opp feil på dpf, gasspedal, egr. Og flere som eg ikke huske. Men som mekanikeren sa. Det kommer ofte mange feil viss en skjer. De sletta og bilen gikk fint litt. Men kom raskt tilbake. Hva som gjør at bilen bare dør ut sånn? Får ingen feilmeldinger i bilen. Ingen lamper lyser. Han som solgte meg bilen for en mnd siden lovte alt var i orden. Var han som bytta turbo og opplevde alt dette først. Så kjøpte bilen i god tro at han hadde fiksa alt. Men No sitte eg med alle problemene hans. Verkstedet sa og til meg at regkjede bråka. Så det var nok flere grunner til han solgte den raskt. Føle meg ekstremt lurt. Men noen som vet korfor den stoppe? Og ja har No skjønt om denne N47 motoren 😓. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet Mars 3, 2021 Share Skrevet Mars 3, 2021 Har du kontaktet selger, og hva sier isåfall han? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy2578 Skrevet Mars 3, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2021 7 minutter siden, Krisfje skrev: Har du kontaktet selger, og hva sier isåfall han? Hei. Han svare bare på at han har fiksa. Unngår å svare på mye. Har sagt eg har kjøpt en bil som ikke var som fortalt og bilen kan ikke brukes. At de samme feila som han hadde er akkurat de feila som er på bilen No. Han betalte for en diagnose på bilen. Der kom det masse opp. Egr, dpf, turbo og div. Akkurat de samme som var der som han påstår han fiksa. No svare han ikke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 3, 2021 Share Skrevet Mars 3, 2021 En ting er at du kan klage til selger. Men om du skal fikse bilen, så kan det bli/blir det umulig å gå tilbake på selger. Så du må ta et valg. Vi her inne kan nok bistå med mye, men vi trenger først å se feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy2578 Skrevet Mars 4, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2021 20 timer siden, Otis skrev: En ting er at du kan klage til selger. Men om du skal fikse bilen, så kan det bli/blir det umulig å gå tilbake på selger. Så du må ta et valg. Vi her inne kan nok bistå med mye, men vi trenger først å se feilkoder. Huske ikke alle feilkodene. De ble sletta. Men er nok tilbake alt. Vet ikke om eg skal betale 1000-2000 for ny undersøkelse. Er akkurat det samme som er der som han liksom fiksa. Men fiksa sikkert bare å slette feilkodene og bilen går litt ok rett etter d. Så kommer feila en etter en. Bare eg røre gasspedalen så dør den ut. Nesten hele tia. Brått får eg kjørt litt. Men så kutter den under fart og. Testa litt med å ruse motor. Ruser og slipper på tomgang. Noen ganger tar den og andre ganger reagerer ikke gasspedal. Pedalen må helt tilbake igjen for å reagere igjen. Hva kan dette være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 4, 2021 Share Skrevet Mars 4, 2021 Må ha feilkoder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 4, 2021 Share Skrevet Mars 4, 2021 1-2000 spenn for å lese ut koder og slette de? Uten å faktisk feilsøke noe mer? Da kan du like gjerne kjøpe en feilkodeleser selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 4, 2021 Share Skrevet Mars 4, 2021 Du har kjøpt en bruktbil og visste fra før litt om at det var noe kluss. Så dette må du bare deale med. Det var ditt valg å kjøpe bilen til tross for dette. Når det kommer til feilsøking på egenhånd er lesing av live-data noe man bør ha. Så må ting testes og tolkes. Jeg tipper du har problemer med dieseltilførsel. Å lese av railtrykk når problemene oppstår er jo en start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå