Gå til innhold

Parkeringssensor for følsom.


Ove67
 Share

Anbefalte innlegg

Irriterer meg over at BMW's parkeringssensor er for følsom. Altså: den går i helpip mens jeg fortsatt har over 30 cm igjen før jeg er borti hindringer.

Eksempel: åpningen i min garasje er rett over 250 cm. Bilen er 190 cm bred. Sensoren viser rødt og er i kontinuerlig pip mens jeg rygger inn. Men jeg ser jo i speilene at det går bra. Pga. dette slår jeg alltid av parkeringssensoren (og da går jo også kameraene av) når jeg rygger inn i garasjen. Dermed har jeg ingen glede av denne funksjonen når jeg rygger inn ii garasjen. Det kan bli ganske dumt den dagen det har dukket opp en ny hindring bak bilen.

Noen flere som irriterer seg over dette? Tviler på dette er noe som kan justeres? Evt. kan jeg slå av lyden, men beholde kamera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bla. meningen at den skal gå i helpip og vise rødt før en tar borti noe og det er jo fordi en skal kunne bla. åpne basjeluke, panser og spasere rundt bilen etter parkering.
Vedig genial funksjon spør du meg, er det på rødt ved man at man har litt klaring. 

Finnes sikkert bilmerker der den piper rødt når biler først står i veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Reef89 said:

Det er jo bla. meningen at den skal gå i helpip og vise rødt før en tar borti noe og det er jo fordi en skal kunne bla. åpne basjeluke, panser og spasere rundt bilen etter parkering.
Vedig genial funksjon spør du meg, er det på rødt ved man at man har litt klaring. 

 

Hvorfor er det en genial funksjon når jeg faktisk må slå den av for å slippe å høre på den irriterende lyden fordi jeg vet det går helt utmerket på sidene - som er det som utløser pipingen? Kunne jo vært greit å fortsatt ha overvåking bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med at systemet er genialt er at når man parkerer inntil en vegg på rødt, så har man fremdeles rom bak til å gå inn i bagasjerommet. Det er vel heller mer irriterende at  "å nei faen, må jo inn i bagasjerommet å hente noe, starte bilen igjen og kjøre litt frem igjen"  ..noe som vil skjedd ofte om man parkerte på rødt med 5cm til veggen.
Det med at du irriterer deg over lyden kan ikke vi her på internett bidra så mye med. Usikker på om "gongen" kan slås av eller dimmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Reef89 said:

Det jeg mener med at systemet er genialt er at når man parkerer inntil en vegg på rødt, så har man fremdeles rom bak til å gå inn i bagasjerommet. Det er vel heller mer irriterende at  "å nei faen, må jo inn i bagasjerommet å hente noe, starte bilen igjen og kjøre litt frem igjen"  ..noe som vil skjedd ofte om man parkerte på rødt med 5cm til veggen.
Det med at du irriterer deg over lyden kan ikke vi her på internett bidra så mye med. Usikker på om "gongen" kan slås av eller dimmes.

Ser den med å kunne gå bak bilen, men da burde det være mulig å slå på en egen modus: her er det så trangt at jeg bare må få bilen inn selv om jeg ikke kommer inn i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...