Gå til innhold

Vurdere F11, men regkjede og høytrykkspumpa


Roare21
 Share

Anbefalte innlegg

Vært litt på jakt etter 520 11-14mod ca.

har en på handa med km 184 000, diesel biler er jo seige så bekymrer meg ikke stort. byttet olje en gang i året på ca 20 000km i følge service heftet.
 

MEN bmw verksted sier at register kjede og høytrykkspumpa MÅ byttes på 200 000km eller kan det bli totalt havari osv osv

dere som har en f11(2liter) hva er deres erfaring? 

Er flere som har kjørt 220/230+ km uten å gjort noe og handre har bytta motor på 160 i føle salgsannonser. 
blir ikke helt klok på det
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tenker at BMW (og andre merker forsovit), som nå er utenfor garantitiden, og er blitt 6-10 år gamle er lurt å ha motor/gir forsikring på. Koster ikke ekstremt mye mer, men er gull verdt. Men vilkårene varierer fra selskap til selskap.

Biler i denne alderen er ganske utsatt for både det ene og det andre.

Enda mer viktig om man ikke har sted eller mulighet til å skru selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2021 den 17.49, Roare21 skrev:

Vært litt på jakt etter 520 11-14mod ca.

har en på handa med km 184 000, diesel biler er jo seige så bekymrer meg ikke stort. byttet olje en gang i året på ca 20 000km i følge service heftet.
 

MEN bmw verksted sier at register kjede og høytrykkspumpa MÅ byttes på 200 000km eller kan det bli totalt havari osv osv

dere som har en f11(2liter) hva er deres erfaring? 

Er flere som har kjørt 220/230+ km uten å gjort noe og handre har bytta motor på 160 i føle salgsannonser. 
blir ikke helt klok på det
 

 

 Vel, vår 13’ X3 med N47 og 163k på telleren opplevde registerproblemer.

Vi snakker om 20-30k for å fikse dette, det inkl ikke høytrykkspumpa.

Så spørsmålet du må stille deg er om du har tatt høyde for «rufs» og hvis ikke, hvor godt du sover uten en drivverksforsikring.

Her er det mange feller å gå i, så velger du dette, sørg for å vite hva du betaler for og hva du evt får ut av det!

Personlig ville jeg valgt en annen model (motor) med potensielt færre (dyre) fallgruver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...