Gå til innhold

Noen som har peil til hva denne egt er eller få den til og fungere på en 1 serie! (Løst)


Bimmernew
 Share

Anbefalte innlegg

Den er ettermontert i min BMW 1 serie 06 modell IKKE facelift og har følelse er parkeringsensor men er ikke sikker og har ikke noe parksensor knapp heller foran eller i display.

Men har 2 rygge sensor knapp i støtfanger.

Men er en leding som strekker seg fra den en liten pole skal den til batteri da eller? For denne boksen virker ikke;/ alt av ledninger på den borsett fra den lille polen trenger bare strøm?

Rask update: kan ikke se noe annen løsning dette er ryggsensor snakka med en han er 100 sikker og den skal til pluss kabel på batteri sa han men ikke sikker virker for det men verdt og prøve eneste rart den aldri har vært tilkobla på pluss på bilen for se kjem med update senere.

7b8e6e2d-60b6-43ff-913f-3a8b7b99c5c4.jpg

IMG_20210401_170512.jpg

Endret av Bimmernew
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den firkantede saken med to hvite knapper ligner på en ryggesensor som Biltema solgte for noen år siden. Det skal også være 4 sensorer og en styreenhet et sted. Tror det er dette settet her.  https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=198014368

Den skal vel kobles til ryggelyset.

Den høyttaleren ser original ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rune-K skrev:

Den firkantede saken med to hvite knapper ligner på en ryggesensor som Biltema solgte for noen år siden. Det skal også være 4 sensorer og en styreenhet et sted. Tror det er dette settet her.  https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=198014368

Den skal vel kobles til ryggelyset.

Den høyttaleren ser original ut.

Takk mann saken er er ikke mer ev vist på bilde ok fra biltema ja takk bra funn men koble til pluss da på bilen sikkert bir liv i den da? Ryggelyset?

Har led lykter fra gs,eneste rart den aldri har vært kobla til så er  kobla til ledingsnettet til venstre baklykt eneste polen som ikke er tilkobla.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, The Mecanic skrev:

Det er absolutt ikke umulig at dette er ettermontert ryggesensor, skal være en styreboks også ti den høytaleren. Sett strøm på pluss og se om du får liv I dette :)

 

Takk har ettermontert en JBL bak da og 4 sensorer er i støtfanger bak ja men en styrenenhet kan jeg ikke se jeg har bare det som er avbildet.

Så til pluss på batteri ja men åssen blir det da med elektronikken i bilen da hvis jeg tar av pluss kabel? Mp vel ikke kodet batteri på nytt da? Og se vedlegg hvem pluss vesntre eller helt øverst til høyre?

qy3v89028ko51.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten følge den tykke ledningen som går fra den firkantete saken og se om du finner en kontrollboks. Jeg gjetter på at den er to ledninger i kontrollboksen der den ene er jord og den andre skal kobles til ryggelyset. Hvis du kobler til batteriet i stedet for ryggelyset vil den stå på hele tiden. 

Om du får noen feilmeldinger hvis du kobler denne til ryggelyset vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rune-K skrev:

Du må nesten følge den tykke ledningen som går fra den firkantete saken og se om du finner en kontrollboks. Jeg gjetter på at den er to ledninger i kontrollboksen der den ene er jord og den andre skal kobles til ryggelyset. Hvis du kobler til batteriet i stedet for ryggelyset vil den stå på hele tiden. 

Om du får noen feilmeldinger hvis du kobler denne til ryggelyset vet jeg ikke.

Kan ikke se noe styreenhet bare den grå boksen og du skal vite alt er bra oppsatt fra før av og ja går en leding fra den grå boksen rett bak på kobling til venstre lys jeg har nå led lykter men tror ikke så mye og si for ledingen er kobla på direkte bak til lykt koblinga.

Og da stikker det ut en pole som ALDRI har vært tilkobla bare hegt og slang bak hjulbua. Akkurat som glemte og tilkobla eller lot være.

Denne var også dyr en gang i tida så bra oppsett og aldri vært tilkobla hmm pussig. Så konklusjonen må jo være ta den polen til +på batteri for leding går jo dierkte til ryggelys som jeg sa? Men hvem +? se vedlegg.

Edit: og det erv el ikke slik batteri må kodes på nytt hvis jeg tar av + på batteri? Noe som kan skje da?

qy3v89028ko51.webp

Se her må jo være den ser helt lik ut: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/14473-ettermontering-av-ryggesensor/

og det bitte lille displayet skal egt være foran bilen for og vise avstanden så den skal ikke bakhjulbua det er feil.

men usikker om de sensoerene er montert i bilen i bakfanger. tror det.

med_gallery_1421_9_326029.jpg

Endret av Bimmernew
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du saken. Da må du bare lete fram den boksen som det står ABCD på. Den ene ledningen der skal til jord og den andre skal til ryggelyset. Snakker om rød og svart ledning.

Har du ikke den boksen så vil det ikke fungere. Prøv og følg ledningene fra sensorene.

Og du trenger ikke og koble ifra batteriet for og koble til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rune-K skrev:

Der har du saken. Da må du bare lete fram den boksen som det står ABCD på. Den ene ledningen der skal til jord og den andre skal til ryggelyset. Snakker om rød og svart ledning.

Har du ikke den boksen så vil det ikke fungere. Prøv og følg ledningene fra sensorene.

Og du trenger ikke og koble ifra batteriet for og koble til dette.

Har boksen;) og er rød og sort ja men den er ikke tilkobla til men skjønner ikke hva med den polen da du har sett bilde ta?

Men jeg kan bare ta av + ta og koble til den polen? Det må jo være noe fra polen?? er jo en liten pole den skal på + så må vel ta opp + da for og montere den? se vedlegg igjen

Jeg mente at de ledninger fra boksen går til lykta ja og skjønner bare ikke det med polen? Men er en klase med sort og rød ledning fra boksen men er på en måte noe som stikker ut fra de røde og sort leding akkurat slik som er på min radio leding gjennomsiktig fra rød og sort leding.

Hvis du ser vedlegg her så ser du dette er fra en som monterte og der er IKKE rød og sort leding til batteri.

med_gallery_1421_9_216153.jpg

IMG_20210401_170512.jpg.16a81e38f13582aea43484224068de90.jpg

Endret av Bimmernew
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ledningen med en blå kabelsko skal antagelig til jord. Bare og finne et greit sted og feste den. Den røde ledningen regner jeg med skal til ryggelyset så den slår seg på når du setter den i revers. 

Hvis du kobler den røde ledningen direkte til batteriet så vil den stå på hele tiden. Det er veldig upraktisk, da vil den pipe så fort du går bak bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Den ledningen med en blå kabelsko skal antagelig til jord. Bare og finne et greit sted og feste den. Den røde ledningen regner jeg med skal til ryggelyset så den slår seg på når du setter den i revers. 

Hvis du kobler den røde ledningen direkte til batteriet så vil den stå på hele tiden. Det er veldig upraktisk, da vil den pipe så fort du går bak bilen din.

Det er en leding til venstre baklys ikke sant;) er eneste kabelsko som er jord ja som skal til karosseri sa en så den trenger bare strøm men rart for strøm fra kaosseri men kan kanskje stemme i og med det er jord. Du må tro meg er leding fra boksen til baklykta direkte inn så det skal være i orden der altså.

Endret av Bimmernew
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Rune-K skrev:

Høres riktig ut.

Jord er det samme som karosseri.

ok flott men kan jeg teipe den da på karosseri? Bare rett på karosseri? Har tatt den i  motorbrønnen nå.

Du nevner karosseri men er litt og på på bak hjulbuen men usikker for skal jeg feste den nå? for nå er alt av cover installert.

Er det samme prinsipp som startskabel og ta i motorrommet? hvis du skjønner.

Endret av Bimmernew
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke teipe den fast, da får du ikke kontakt. Finn en skrue som er skrudd fast i karosseriet og fest den der. Finner du et punkt som det er skrudd fast mange brune ledninger på så fungerer det veldig bra. Det er et jordingspunkt.

Bare en liten oppklaring om elektrisk. Hvis du tenker deg kontaktene hjemme i huset ditt så har du to ledninger. Det må du ha for at strømmen skal gå fram og tilbake. Men i en bil så har du bare en ledning, der fungerer karosseriet som den andre ledningen. derfor når man snakker om jord i en bil og jord i huset så er det to forskjellige ting. 

Jord i bil er det samme som karosseriet som er det samme som minuspolen på batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rune-K skrev:

Du kan ikke teipe den fast, da får du ikke kontakt. Finn en skrue som er skrudd fast i karosseriet og fest den der. Finner du et punkt som det er skrudd fast mange brune ledninger på så fungerer det veldig bra. Det er et jordingspunkt.

Bare en liten oppklaring om elektrisk. Hvis du tenker deg kontaktene hjemme i huset ditt så har du to ledninger. Det må du ha for at strømmen skal gå fram og tilbake. Men i en bil så har du bare en ledning, der fungerer karosseriet som den andre ledningen. derfor når man snakker om jord i en bil og jord i huset så er det to forskjellige ting. 

Jord i bil er det samme som karosseriet som er det samme som minuspolen på batteriet.

OK flott mann veldig bra du hjelper mye men jeg kan ta den på minus på batteriet ikke sant å?

Hvis jeg eks tar opp minus på batteriet hva kan skje da? Må ikke kode da?

Men mann kanskje greiest og ta dette bak hjulbua ved batteriet.

Husker er et punkt der en skrue men polen sitter ikke fast da ved det punktet eller skrua.

Vi er nesten i mål her hvis den ikke virker da skjønner ingenting.

Endret av Bimmernew
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to Noen som har peil til hva denne egt er eller få den til og fungere på en 1 serie! (Løst)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...