Gå til innhold

Problemer E87


Simenbm
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, E.C. skrev:

Sluttet den å gå opp og ned etter at du fikset sensoren? Fungerte den før det?

Fikk opp den nye feilkoden noen dager før jeg fikse sensoren. Trodde kanskje den også hadde noe med den sensoren å gjøre, men den hadde ikke det. La ikke merke til at lyset på venstre side ikke bevegde seg før i går etter jeg fiksa kabelbruddet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se om 009CC1 er en feil som ligger i lykta eller FRM. "FRM: stepping-motor controller (SMC), left, signalling fault" kan høres ut som det er FRM. Er det mulig å bytte om høyre og venstre lykt for å sjekke om feilen flytter seg eller følger lykta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, ogee1 skrev:

Jeg klarer ikke å se om 009CC1 er en feil som ligger i lykta eller FRM. "FRM: stepping-motor controller (SMC), left, signalling fault" kan høres ut som det er FRM. Er det mulig å bytte om høyre og venstre lykt for å sjekke om feilen flytter seg eller følger lykta?

På carly kommer dette opp, men vet jo ikke om det stemmer. Speila funker forresten 100%, så vil ikke tro at det er noe feilkode på de. Skal sjekke om jeg får bytta på Høyre og Venstre side, så får jeg se

EFEC32A3-F67E-4634-A609-68E82B85F872.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at disse modulene er ganske robuste mot kablingsfeil på eksterne sensorer. Derfor antar jeg at FRM ikke har blitt skadet. Litt rart om du har kabelbrudd foran også. Opplevde en gang at JBE begynte å hikke og sende en haug med feilmeldinger etter en kortslutning kabel til ABS-sensor. Da løste problemet seg ved at jeg kodet den på nytt med default kode. Det vil si at den hadde mistet noe av koden. Mulig at det kan være verdt et forsøk på FRM'en også.

Jeg tror fortsatt at det å bytte om lyktene, hvis mulig, er det som kan gi mest nyttig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...