Gå til innhold

Problemer E87


Simenbm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har litt problemer med min 1 serie. Fått opp feilkode 009CB4, og utifra hva jeg har funnet ut er dette høydejustering på xenon lyset. Kommer opp "sensor height level, rear defective" som beskrivelse. Har kjøpt ny sensor til bak, og montert denne, med fortsatt kommer feilkoden opp. Har prøvd å fjerne den, men kommer tilbake med en gang. Har tatt av kontakten til sensoren og målt spenninga, og det stemmer overens med det jeg har sett på nettet. Kan det være at jeg har fått en dårlig sensor? Eller er det noe annet? Har montert den nye sensoren likt som den gamle. 

 

Sjekka for sikkerhetsskyld spenninga på sensoren foran også, og det er lik spenning på foran og bak. 

 

Noen som har tips til hva det kan være? Og evt hva jeg kan gjøre for å finne ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Reef89 skrev:

Sjekket motoren i lykta da?  at den justerer lyset?

Nei, har forsåvidt ikke det. Hvordan gjør jeg det? Ser om den justerer eller måle spenning?

 

Men vil ikke det da muligens komme opp en annen feilkode hvis det er motoren i lykta? Sensoren som er montert foran fungerer fint

Endret av Simenbm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av dekselet bak lykta, få en person til å se på lykta når du starter, skal høre en suselyd/ se reflektoren bevege seg.

Bare et enkelt tips..

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E87 mener jeg å huske at lyktene kjørte ned og opp igjen ved oppstart, så jeg kunne se på garasjeveggen at alt var i orden.

Det store spørsmålet er om lyktene vil bevege seg i det hele tatt med feilkode på sensor. Mulig at de står stille i en lav posisjon. Hvis de gjør det er det litt verre å feilsøke.

Hva gjør dine lykter når du starter bilen?

Lite sannsynlig at en motorfeil i ei lykt ville gi disse problemene. Jeg ville fortsatt å fokusere på sensor og kabel. Er kontakten hel, slik at signalet tilbake fra sensoren kommer frem?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om lyktene beveger på seg når jeg skrur på bilen. Hvor kan jeg måle spenninga ut fra sensoren? Kan jeg bare avisolere litt på ledningen som sender signal og sjekke på den når jeg beveger på armen til sensoren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme feilkode, det var kabelbrudd bak venstre bakskjerm, visstnok en vanlig feil på E8x/E9x.

At lyktene justerer seg ved oppstart, forteller ikke nødvendigvis at alt er i orden. Hvis sensoren gir feil informasjon, så vil lyktene justere seg, men altså etter feil informasjon. På min bil kunne jeg se at lysene "danset" når bilen flatet ut etter en oppoverbakke, dvs. de justerte seg opp og ned, som kan skyldes stadige endringer i signalfallet ved kabelbruddet.

Du kan måle motstanden i kablene fra sensoren i den ene enden, og ved førersettet i den andre enden, mener å huske at det bare er å ta av dekslet ved dørken så ser du kablene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Hadde samme feilkode, det var kabelbrudd bak venstre bakskjerm, visstnok en vanlig feil på E8x/E9x.

At lyktene justerer seg ved oppstart, forteller ikke nødvendigvis at alt er i orden. Hvis sensoren gir feil informasjon, så vil lyktene justere seg, men altså etter feil informasjon. På min bil kunne jeg se at lysene "danset" når bilen flatet ut etter en oppoverbakke, dvs. de justerte seg opp og ned, som kan skyldes stadige endringer i signalfallet ved kabelbruddet.

Du kan måle motstanden i kablene fra sensoren i den ene enden, og ved førersettet i den andre enden, mener å huske at det bare er å ta av dekslet ved dørken så ser du kablene der.

Okei, skal få sjekka om det er kabelbrudd der. Vet du hvor jeg måler spenning i FRM modulen i front? Er vel endel ledninger som går inn i den. Hvis det er kabelbrudd bak der, da kan jeg bare skjøte inn ny kabel der det er brudd? Trenger ikke ny ledning hele veien fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Basse Lusk skrev:

At lyktene justerer seg ved oppstart, forteller ikke nødvendigvis at alt er i orden.

Men det forteller at motorene i lyktene er i orden, så den dyreste feilen er utelukket. Det er jo bra.

Høres ut som det er kabelbrudd eller en dårlig kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fått funnet ut av problemet. Var kabelbrudd bak innerskjermen. Dette er nå fikset opp i, men har fått opp en annen feilkode også. Feilkoden er 009CC1. Finner ikke så mye av det på nettet. Har lagt merke til at venstre frontlys ikke går opp og ned i starten som vanlig. Høyre fungerer helt normalt, kun venstre som ikke gjør det. Skal få målt motoren til lykta i dag og se om det er strøm, men noen som har tips til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...