morlud Skrevet April 4, 2021 Share Skrevet April 4, 2021 (endret) Har en X3 f25 2011 der motorlampa lyser. Har kjørt diagnose med iOBD2-bmw og får flere feilkoder som dere ser av vedleggene. De fleste lar seg slette, men et par er permanente. Noen som har anelse på hva som kan utløse disse feilkildene? dtc_2021-04-04 15-32-08.pdf dtc_2021-04-04 15-33-24.pdf Endret April 4, 2021 av morlud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 4, 2021 Share Skrevet April 4, 2021 Det blir litt gjetting, men et problem med EGR som gjør at DPG regen ikke skjer. Men hva som er problemet med EGR vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morlud Skrevet April 4, 2021 Forfatter Share Skrevet April 4, 2021 Ja, noe som hindrer regenerering av DPF er det i alle fall. Forsøkte å skifte MAF-sensor uten suksess. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 4, 2021 Share Skrevet April 4, 2021 Har du prøvd å stare regenerering via diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet April 4, 2021 Share Skrevet April 4, 2021 Den 244800 koden er fordi styreenheten har kalkulert med at levetiden på dpf er nådd, ikke at det er tett. Det skal ikke gi noen motorlampe. Men den på temperatursensor innsug har jeg sett gitt andre feil angåene innsugsluft, som det og er her. Jeg ville ha sjekket for luftlekkasje, så byttet temperatursensor innsug . Neste trinn egr ventil, spjeld i innsug, trange innsugskanaler i topplokk. morlud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morlud Skrevet April 4, 2021 Forfatter Share Skrevet April 4, 2021 Takk for svar! Har ikke prøvd regenerering via diagnose da jeg så vidt jeg vet ikke har denne muligheten på de diagnoseverktøyene jeg har prøvd. Får sjekke for luftlekkasjer mm som 540is skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå