Gå til innhold

Coilovers E87


Simenbm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har tips til coilovers til en E87? Har m sport fra før, men ønsker bilen litt lavere. Noen som har erfaring med TA technix coilovers? Hvordan er disse iforhold til originalt m sport? 

Ser at disse ligger til 4225 på laaav.no

Erfaring med å bestille fra siden?

Evt hvordan er Supersport coilovers fra GS iforhold? 

 

 

 

Når jeg evt monterer coilovers, er det noe annet jeg burde bytte også som ikke pleier å følge med settet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for supert sport. Ta er liksom lavt og ubrukelig, og føler gutta som kun skal ha bilen lav og driter i kjøreglede bruker dette. Supersport har da hvert fall (koni/kW dempere?) Jeg anbefaler å bytte tårnlager foran og bak. Bare det å slippe å bruke fjærklemmer er luksus. Tårnlagerne mine var ikke noe høydare å bruke opp igjen etter 10 år på veien i nordisk klima. Koed anbefalte meg også de billigste tårnlagerne, mulig det var febi bilstein, var visst OK kvalitet på dem til e46 hvert fall.

Jeg personlig er veldig fan av kw, litt dyrere, men man får vel det man betaler for som regel. V1 var vel 10k da jeg kjøpte for noen år siden. Holder seg bra enda, vært gjennom endel salt.

IMG_20210403_130836.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tennbrikket skrev:

Hadde gått for supert sport. Ta er liksom lavt og ubrukelig, og føler gutta som kun skal ha bilen lav og driter i kjøreglede bruker dette. Supersport har da hvert fall (koni/kW dempere?) Jeg anbefaler å bytte tårnlager foran og bak. Bare det å slippe å bruke fjærklemmer er luksus. Tårnlagerne mine var ikke noe høydare å bruke opp igjen etter 10 år på veien i nordisk klima. Koed anbefalte meg også de billigste tårnlagerne, mulig det var febi bilstein, var visst OK kvalitet på dem til e46 hvert fall.

Jeg personlig er veldig fan av kw, litt dyrere, men man får vel det man betaler for som regel. V1 var vel 10k da jeg kjøpte for noen år siden. Holder seg bra enda, vært gjennom endel salt.

IMG_20210403_130836.jpg

Takk for svar. Så nå på gs at supersport vare senkefjærer med dempere, og ikke coilovers... de har coilovers også, men tenkte ikke å legge så mye i det, men vil jo ikke kjøpe noe dritt som ikke holder. Bedre å gå for coilovers enn senkefjærer bare?

 

Er TA helt ubrukelig på kjørekomfort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker den bare litt lavere kan du gå for senkefjærer av kjent produsent. Man må jo se litt hva man ønsker å få ut av nevnt oppgradering. 1 serie er jo en veldig kjøreglad bil, det er heller ingen dårlig bil med m sport understell. Har testet en 120d med m sport understell ett par ganger og det er en skikkelig leken og kjøreglad bil, jeg ville aldri risikert og ødelagt den med noe billig coilover oppsett. Men nå er min prioritering kjøreglede/performance over å ha bilen lavest mulig for å stå utstilt på lokale bensinstasjonen. Bunner i grunn på hvilke prioriteringer du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde TA på en E39, syns det var jævlig. 

Har hatt Supersport og AP på E90, helt greie de, kanskje litt myk bak, men det er nok ikke et stort problem så lenge du ikke har tenkt å kjøre med hjul som ligger kant i kant med hjulbuen 🙂

Har bare god erfaring med Laaav.no 👍🏼 Kjapp levering (dette var riktig nok før korona) og bra kundeservice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Litt usikker på hva jeg går for. Merker jeg er litt skeptisk til TA etter hva jeg har lest meg fram til. 
 

Noen som har montert 50/35 senkefjærer? Vil jo bli litt lavere selv om den er m sport? Eneste jeg tenkte med coilovers er at det er kjekt å bare kunne justere opp, hvertfall på vinteren for da er det greit med litt ekstra høyde igjen.

 

Tror jeg skal prøve meg på senkefjærer fra supersport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte coilovers til min E87 da jeg hadde den, men fant ut at det ikke var klaring nok foran til å kjøre originale 18-tommere uten spacere, så jeg droppet det. Noe å være obs på.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2021 den 18.59, ogee1 skrev:

Jeg kjøpte coilovers til min E87 da jeg hadde den, men fant ut at det ikke var klaring nok foran til å kjøre originale 18-tommere uten spacere, så jeg droppet det. Noe å være obs på.

Hvor store felger og dekk hadde du på din? Har handla 50/35 senkefjærer, men iogmed at det er msport så senker den ikke så mye. Ser ut som det skal være plass foran, litt mer usikker bak, så får nesten bare ta sjansen og montere de tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Simenbm skrev:

Hvor store felger og dekk hadde du på din? Har handla 50/35 senkefjærer, men iogmed at det er msport så senker den ikke så mye. Ser ut som det skal være plass foran, litt mer usikker bak, så får nesten bare ta sjansen og montere de tror jeg

Tror jeg hadde preface 18-tommere da jeg kjøpte coilovers, men er ikke sikker. Enten var det 7.5 og 8 med 205/45-18 og 225/45-18, eller så var det muligens facelifthjul med 7.5 og 8.5 med 225/40-18 og 255/35-18. ET 49 på alle unntatt 8.5 bak som hadde ET 52. Sistnevnte subbet forøvrig bak i dumper med litt last i bilen. Jeg hadde originalt sportsunderstell. D.v.s. omtrent så stivt som M-sport, men bare 10mm senk.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...