Klaudi Skrevet April 21, 2021 Share Skrevet April 21, 2021 Hei! Lang historie kort så har jeg vært så dum å kjøpt meg en ombygd 525 til 535d. bilen i seg selv er ok stand, ble kjøpt som ett prosjekt da denne ikke ville starte mer. forrige eier sverget på at bilen har starta før med motor og gir som sitter i bil. etter det jeg har undersøkt litt så ser det ut som cas, dde, nøkkel og tenningslås er hentet fra 535d bilen. Kl 15 kommer ikke på, med diagnose og lader tilkoblet kan denne variere litt fra 0v til 1.1v. ( når tenning står på ) Etter jeg har slette feilkoder og lest av bilen på nytt så er det begrenset med feilkoder, gule enheter var frakoblet for å eliminere vannskader i bagasjerommet. Disse er koblet til igjen men skal vel ikke ha så mye å si på kl 15? Reagerte på at cas status på fordonsnyckel inte i tändninglås når den var det... kan vel også nevne at det meste er dødt i bilen. Bortsett fra lys i taket, bakluke funker, låsing ved bruk av nøkkel funker osv osv men dødt display og ingen kl 15 tilstand på nøkkel er dårlig ser ut som de har tatt denne opp og prøvd å lodde inn nytt batteri, (måtte lodde dette på nytt selv for å få nøkkel til å funke) noen som har noen tips til videre feilsøking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaudi Skrevet April 21, 2021 Forfatter Share Skrevet April 21, 2021 Kan vel nevne at jeg har ganske likt problem som denne fyren. https://forum.bmw5.co.uk/topic/121679-grr-go-to-start-the-car-and-nothing-happens/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 21, 2021 Share Skrevet April 21, 2021 Du må sjekke at du har strøm til alle de store modulene først og fremst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 21, 2021 Share Skrevet April 21, 2021 (endret) CAS styrer releet som skrur på terminal 15. Defekt/ikke riktig oppsatt CAS eller defekt rele / koblinger rundt der omkring = ingen terminal 15. PS: cas må da forresten få noe input angående nøkkel/startknapp. Så feilen kan ligge der også. Jeg lurer på om du ikke kan aktivere relé som en test/kontroll via diagnose. Endret April 21, 2021 av E.C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaudi Skrevet April 22, 2021 Forfatter Share Skrevet April 22, 2021 12 timer siden, Otis skrev: Du må sjekke at du har strøm til alle de store modulene først og fremst. Alle store moduler kan vel ikke få strøm før cas tillater dette :)? Cas har strøm inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaudi Skrevet April 22, 2021 Forfatter Share Skrevet April 22, 2021 12 timer siden, E.C. skrev: CAS styrer releet som skrur på terminal 15. Defekt/ikke riktig oppsatt CAS eller defekt rele / koblinger rundt der omkring = ingen terminal 15. PS: cas må da forresten få noe input angående nøkkel/startknapp. Så feilen kan ligge der også. Jeg lurer på om du ikke kan aktivere relé som en test/kontroll via diagnose. Mistenker også input fra nøkkel, skal sjekke opp koblingsskjema så prøve å måle meg fram. Tenker å lese av nøkler som er aktivert til bilen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaudi Skrevet April 22, 2021 Forfatter Share Skrevet April 22, 2021 Da kan det hende jeg har funnet svaret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå