HeTr Skrevet Mai 29, 2021 Skrevet Mai 29, 2021 Hei, Jeg byttet for et par uker siden begge luftbelgene bak på min 2011 F11 med hjelp av @Walkabout sin flotte DIY👍. Ikke fordi den lakk konstant, men hver gang jeg kjørte henger eller jekket opp og ned bilen la høyresida seg på buken og jeg antok det bare var et tidsspørsmål før belgen gav etter (og bytta like godt begge da jeg først var i gang). De gangene det skjedde var det en veldig tydelig veselyd i hjulbuen høyre side. Etter å ha byttet er ting fortsatt ikke helt bra, men annerledes. Den virker til å nå konstant sige på høyre side, men det tar ~2 dager før den legger seg på buken og jeg klarer ikke høre noen lekkasje. Samtidig virker det som den også siger litt på venstre side, kanskje et par-tre centimeter i løpet av 2 dager. Og det eneste jeg kan tenke er blitt feil og som jeg har rørt, er koblinga mellom luftslangen og belgen. Men for å komme til den nå må jeg uansett demontere for å komme til kompressor og tenkte å høre om noen her har gode tips til andre ting jeg også bør feilsøke når jeg er i gang. Googling har fortalt meg at ventilblokka også er en komponent som kan feile pga vann, frost og korrosjon. Takknemlig for alle tips! Walkabout reagerte på dette 1
HeTr Skrevet Mai 29, 2021 Forfatter Skrevet Mai 29, 2021 Er det noen god måte å teste ventilblokka på eller er det kun visuell inspeksjon man får til?
E.C. Skrevet Mai 29, 2021 Skrevet Mai 29, 2021 Hvis du kobler fra begge belgene og tar endene som går i ventilblokken i en provisorisk kobling som du pumper opp til et trykk som holder bilen i riktig høyde så kan du la den stå slik i et par døgn. Om høyden ikke endrer seg så har du kun ventilblokken igjen som kan lekke. Det høres kanskje litt mikk-makk-ut, men det selges faktisk "nød-kit" for å få litt høyde på bilen om kompressoren skulle plutselig ryke. HeTr reagerte på dette 1
HeTr Skrevet Juni 27, 2021 Forfatter Skrevet Juni 27, 2021 (endret) Takk for svar begge to! Det viste seg å være noe som ikke var helt tett i koblinga til belgen. Jeg skrudde ut belgen og monterte den på nytt, uten å se noe åpenbart feil. Slangen var presset godt inn og nippelen var skrudd helt inn, men det gjorde likevel susen 🙂 Endret Juni 27, 2021 av HeTr E.C. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå