Gå til innhold

Glemte å koble til MAF sensor -motorlampe lyser


325e90
 Share

Anbefalte innlegg

Hei BMW folk!

Tok et oljeskift og bytta  luftfilter i dag, men klarte å glemme å koble til MAF sensor etter at jeg bytta filter.... 🤦‍♂️

Kjørte en tur og etterhvert begynte motorlampen å lyse.

Koblet til MAF sensor igjen, men motorlampen lyser fortsatt. 

Tror dere lampen slutter å lyse etterhvert som bilen skjønner at den er koblet til igjen, eller kan noe ha tatt skade av kjøreturen jeg tok uten at den var tilkoblet? 

Jeg kjørte først ca 1,5 mil uten at motorlampen lyste. Når jeg tok samme tur hjem så oppdaget jeg at det lyste i dash når jeg parkerte hjemme. 

Er litt bekymret her, føler meg som en idiot som klarte å glemme å koble den på igjen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, E.C. skrev:

Den skal gå ut av seg selv normalt sett, men hvis den ikke gjør det så får du kanskje lese ut feilkoder og slette de.

Takk for svar.
Har dessverre ikke feilkodeleser tilgjengelig. Får kjøre litt og satse på at lampen slutter å lyse. Hvis ikke skal jeg få noen til å lese feilkoder. Vet du ca hvor lang tid det burde ta før motor lampen slokner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, 325e90 said:

Takk for svar.
Har dessverre ikke feilkodeleser tilgjengelig. Får kjøre litt og satse på at lampen slutter å lyse. Hvis ikke skal jeg få noen til å lese feilkoder. Vet du ca hvor lang tid det burde ta før motor lampen slokner?

Kan tipse om at Biltema har en grei OBD2 scanner for BMW, MINI og Rolls Royce til ca 1000 kr. Ville sagt at at det er en grei investering i lengden, og du de gjør generelt vedlikehold en del enklere. 

Det er selvfølgelig ikke like grundig som fks. ISTA+, men det holder for å lese feilkoder og slette dem 😁 det finnes også noen for mindre kostnad, men er ikke sikker hvor gode de er eller hvor dypt i systemet de går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ninur skrev:

Kan tipse om at Biltema har en grei OBD2 scanner for BMW, MINI og Rolls Royce til ca 1000 kr. Ville sagt at at det er en grei investering i lengden, og du de gjør generelt vedlikehold en del enklere. 

Det er selvfølgelig ikke like grundig som fks. ISTA+, men det holder for å lese feilkoder og slette dem 😁 det finnes også noen for mindre kostnad, men er ikke sikker hvor gode de er eller hvor dypt i systemet de går. 

Takk for tips, må få tak i noe sånt. Heldigvis skjønte hjernen at MAF sensor var tilbake i dag når jeg startet bilen. Lampen lyser ikke lenger👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 31.5.2021 den 10.28, 325e90 skrev:

Takk for tips, må få tak i noe sånt. Heldigvis skjønte hjernen at MAF sensor var tilbake i dag når jeg startet bilen. Lampen lyser ikke lenger👍

Så flott og høre var sikkert bare bagateller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...